Sinisilmäisyyden hintalappu.
Arvoisa lukijani. Toivoisin sinun ymmärtävän, kuinka sinua on petetty jo hyvin pitkään tietämättäsi. Käytännössä olet putsattu ja petetty kirjaimellisesti lähes jokaisella elämän osa-alueella. Sitä Suomea, jossa luulit eläväsi, ei yksinkertaisesti enää ole olemassa. Se on vain illuusio, harhakuva tai ehkä vain unelma mielessäsi.
Olet uskonut luottavaisesti ja sinisilmäisesti vuosia johtajiisi ja siihen, että he tekevät Suomen, sinun ja läheistesi kannalta vilpittömästi hyviä ratkaisuja. Valitettavasti olet ollut täysin tietämätön, muutenhan tämä ei näin kauan olisi voinut jatkua. Siis on heräämisen aika.
Politiikka voi olla mielestäsi tylsää, mutta pyydän sinua hetken miettimään muutamia alla olevia asioita, jotka ovat olleet meidän poliittisen eliittimme tahto. Pyydän siis arvioimaan, ovatko nämä asiat olleet mielestäsi meille jokaiselle kansalaiselle hyviä vai huonoja ratkaisuja hyvinvointivaltiomme Suomen suojelemiseksi. Luettuasi nämä voit tehdä omat johtopäätöksesi.
1.) Suomi luovutti täysin itsemääräämisoikeutensa Euroopan unionille laukaustakaan ampumatta. Annoimme käytännössä koko hallintavaltamme pois. Unionin laki on oman maamme lakien yläpuolella. Tästä luopumisesta saamme bonuksena maksaa huikeita summia tälle unionille, josta kaikessa hiljaisuudessa pyritään tekemään liittovaltiota.
2.) Suomi on ollut tukemassa ja takaamassa ulkomaisia pankkeja kymmenillä miljardeilla euroilla, jotka realisoituvat meille erittäin todennäköisesti kaikki maksettavaksi täysimääräisenä. Tämä toiminta perusteltiin kansalaisille niin, että jotain vakuuksia olisi olemassa ja että me tienaisimme tällä. http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2013/05/29/epaily-vahvistuu-kreikka-vakuudet-yhta-tyhjan-kanssa/20137544/12
3.) Suomi on järjestelmällisesti ajanut omia puolustusvoimiaan alas ja tehnyt NATO:n kanssa niin kutsutun isäntamaasopimuksen, jossa Suomen puolustusvoimat ja Suomi luovutetaan vieraan hallinnon alle. http://www.ipu-satakunta.net/natotus-eli-mou-sopimus
4.) Viime vuoden lopulla valtioneuvosto muutti Suomen huoltovarmuuden tavoitteita. Polttoöljyn ja leipäviljan varmuusvarastoa päätettiin pienentää niin, että se riittäisi enää puolen vuoden tarpeisiin. http://www.ilkka.fi/mielipide/p%C3%A4%C3%A4kirjoitus/varmuusvarastojen-puolittamista-olisi-viisasta-harkita-viela-kertaalleen-1.1667140
5.) Valtiollemme on pumpattu ulkomaista velkaa jo kohta huikeat 100 miljardia euroa. Tämä summa tarkoittaa jo 17 000 euron velkamäärää jokaista kansalaista kohden vauvasta vaariin. Ymmärtääkseni osaisimme tehdä rahaa myös aivan itse.
6.) Maa-alastamme on lahjoitettu tavalla tai toisella monikansalliselle kaivosteollisuudelle 10 % eli noin Belgian kokoinen maa-alue.
7.) Maaomaisuuttamme, yhtiöitämme, metsiämme ja kaikkea omistaamme on myyty pilkkahintaan ulkomaisille monikansallisille jättiläisille. http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/178374-suomalainen-tiesitko-etta-sinut-on-ryostetty
8.) Terveyspalvelujamme tuottavat tahot vievät veroeuromme laillisesti veroparatiiseihin. Täysin päättäjiemme suosituksella. http://www.hs.fi/talous/a1382938345181
9.) Vanhukset makaavat aliravittuina vanhainkodeissa märissä vaipoissaan sidottuina peteihin ja teljettyinä lukkojen taakse ulkoilmaa näkemättä. http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/70748-vanhustenhoidon-hirvea-tila-sidotaan-petiin-teljetaan-lukkojen-taakse
10.) Suomessa harjoittavat huippuperintäbisnestä yksityiset toimistot kuten Aktiv Kapital, Lindorff ja Intrum Justitia, jotka myös vievät hulppeat rahansa veroparatiiseihin ja orjuuttavat kansaamme. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416084939_uu.shtml
11.) Hallitsijasi ovat suunnitellet kaikessa hiljaisuudessa pohjavesiemme myymistä. http://www.adressit.com/oikeuspohjaveteen
12.) Politikkomme ovat mukana Venäjän pakotteissa, mistä kansana saamme kärsiä. Lisäksi ministerimme ei edes suostu keskustelemaan naapurimaamme kollegojen kanssa. Tässäkin Suomelle osuu suurimman häviäjän rooli, vaikka maataloutta ja yrityksiä luvattiin tukea. http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/eu-kirist%C3%A4%C3%A4-ven%C3%A4j%C3%A4-pakotteita-ja-lupaa-tukea-maataloudelle-1.69162
13.) Ulkomaiset työntekijät tekevät puolestamme työt ja vievät kaupan päälle huikeat summat tukia mukanaan esimerkiksi lapsilisän muodossa. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288652013062.html
14.) Energia-asiamme on päätetty niin, että yli 70 %:a käyttämästämme energiasta tuodaan ulkomailta, vaikka itse lukeudumme maailman energiarikkaimpiin maihin. Hintalappu tällä päätöksellä on noin 8,7 miljardia vuodessa. Voisimme työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä tuottamalla itse enemmän energiaa.
15.) Valtion yhtiöissä irtisanotaan jatkuvasti, vaikka johtajat nauttivat miljoonabonuksia ja -palkkioita. http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288531656514.html
16.) Käytännössä kaikesta leikataan. Ihmisiä irtisanotaan, veroja korotetaan, tiet rapistuvat, kouluja lakkautetaan. Valtiosta on tullut kuin molokin kita, johon uppoaa jatkuvasti enenevissä määrin rahaa, mutta vastineeksi emme saa kuin huonompia palveluja.
17.) Eläkeläiset vaikertelevat hyvin pienellä eläkkeellään, kun samanaikaisesti eläkeyhtiöiden johtajat nauttivat satojen tuhansien jättipalkkioistaan sekä -bonuksistaan. http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/hs-elakeyhtioiden-johtajien-lisabonukset-maksuun/638586/
18.) Erilaiset hallitsijoidemme säädökset, maksut, valvonta, lait , direktiivit ja pykälät hankaloittavat arkista elämääsi joka päivä. Asioit sitten missä tahansa tai teit mitä tahansa. Velvoitteet haastavat sinua -olitpa sitten maanviljelijä, ravintoloitsija, keittäjä, timpuri, virkamies, rakennusalan yrittäjä, parturikampaaja tai työtön työnhakija.
Listaa voisi kirjoittaa huomattavasti pidempäänkin, mutta tämä jo kaiketi todistaa sen, että asioistamme päättävät henkilöt eivät ole olleet puolellamme vaan meitä peruskansalaisia vastaan. Hallituksia on vaihtunut, mutta politiikka ei ole muuttunut ja tämä kaikki jatkuu todellakin niin kauan kuin annamme sen itse jatkua. Valta täytyy saada takaisin Suomea ja isänmaata aidosti kunnioittaville ja rakastaville johtajille ja kansalle. Itsemäärämisoikeus on saatava täydellisesti takaisin. Muuta tietä maamme nousuun ei yksinkertaisesti ole.
Suomalaiset ja media näyttivät valtavan voimansa homoäänestyksessä. Olisiko nyt aika näyttää voima myös näiden muidenkin asioiden hoitamisessa ja rummuttaa niitä yhtä voimallisesti?
Kari R
———————————————————————————
Muista jakaa tietoa kirjoituksesta, mikäli pidit siitä. Valtamediat kun eivät mielellään asioista välttämättä kerro. Muutos lähtee teistä. Luodaksemme paremman tulevaisuuden meille kaikille, tarvitsemme tekoja. Niissä jokainen meistä on tärkeä.
Kirjoitukseni ovat tavoittaneet huikeat yli 100 000 sivukatselua kuukaudessa suositustenne vuoksi. Syvä kiitos tästä!
Suosittelen lämpimästi lukemaan myös muita mielenkiintoisia blogini kirjoituksia kuten:
Voiko Suomi ja suomalaiset selviytyä velkahelvetistään?
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/182056-voiko-suomi-ja-suoma…
Hyvää ”itsenäisyyspäivää” Suomalaiset
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/181776-hyvaa-%E2%80%9Ditsen…
Laillisesti ryöstetyt Osa II – Syyttömänä valtion hirsipuussa
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/181634-laillisesti-ryostety…
Profetia Suomen kansalle
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/181058-profetia-suomen-kans…
Korruptiotako Suomessa?
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180798-nyt-meni-hermot-kirj…
Laillisesti ryöstetyt
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt
Suomalaiset -maailman nopein kansa.
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180138-suomalaiset-maailman…
Unelma paremmasta maasta
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179751-unelma-paremmasta-ma…
Suomalainen. Oletko valmis tulevaan elintasoromahdukseesi?
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179087-suomalainen-oletko-v…
Suomi olisi edelleen maailman rikkaimpia maita jos,
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/178257-suomi-olisi-edelleen…
Suomalainen – tiesitkö, että sinut on ryöstetty?
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/178374-suomalainen-tiesitko…
Energiaomavarainen Suomi
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/176825-energiaomavarainen-s…
Lisää kirjoituksiani löydät profiilini takaa.
Kirjoittelen nykyään täältä Espanjan päästä vähän rennonpaa blogia ”Operaatio Varpaat mereen”http://operaatiovarpaatmereen.blogspot.com.es/ tervetuloa katselemaan myös sitä.
Eipä tuohon paljon lisättävää ole, poliittinen eliittimme on tehnyt lähes 30 vuotta toistuvia valtio- ja maanpetoksia, rikoksia jotka eivät vanhene lakiemme mukaan koskaan ja tulevat pääsemään toimistaan kuin koirat veräjästä. Koska kansaa kiinnostaa paljon enemmän bigbrotherit, tanssii tähtien kanssa ja tasa-arvoinen avioliittolaki, kuin omien lastensa ja lastenlastensa tulevaisuus ja pärjääminen!
Näin muutaman vuoden yli viidenkymmenen vanhana hävettää, koska olisi pitänyt nousta kapinaan jo vuosia sitten, rikollista poliittista eliittiämme vastaan, taistelemaan lasteni tulevaisuuden puolesta! Mutta niin minä kuin kaikki muutkin kanssamatkustajat tässä maassa ja ajassa, olemme antaneet pelkurimaisesti kaiken tapahtua. Poliittinen eliittimme ei ole vain myynyt kaikkea valtiollista omaisuuttamme, jonka esisämme rakensivat meidän turvaksemme, vaan valtiomme johto on myös velkaannuttanut maamme niin että lastenlapsemmekin joutuvat maksamaan velkaa orjatyöllä, kansainvälisten suuryritysten palkkalistoilla räkäliksalla!
Hävettää ja vielä kerran hävettää, oma pelkurimaisuus!
Ilmoita asiaton viesti
Ei kannata hävetä, nämä asiathan ovat tulleet esiin laajuudessaan vasta muutaman viime vuoden aikana.
Korporaatiomedia ei näistä ole tiedottanut. Eliitille riittää kun ihmiset seuraavat Putousta ja tähtitanssikilpailua.
Et tainnut tietää esim. että kun kaivosyhtiö Suomessa hakee valtauslupaa, niin usein julkaistaan paikallislehdissä vain pieni ilmoitus-uutinen asiasta.
Tästä eteenpäin asianosaisilla seudun asukkailla, kuntalaisilla, maaomistajilla yms. on vain 20pv.aikaa laatia asiasta vastine, jolla esmes vastustetaan hanketta.
Kaivosyhtiö voi jälkeenpäin vedota juuri tähän säädökseen.
On tärkeää ymmärtää, että laillisuusvalvonta on siirtynyt Suomessa pääosin tavallisten kansalaisten harteille. Tämän sanoi suoraan eilen kansalaisillassa eräs herrasmies, joka oli taittanut peistä näitten kaivosfirmojen kanssa.
Kaivoslaki on säädetty Suomessa erittäin vahvaksi turvaamaan monikansallisten kaivosfirmojen intressit.
Kiitos tästä poliittiselle eliitillemme.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos painavasanaisesta kommentista Markku L.
Toivottavasti kansalaiset jo pikku hiljaa heräilisivät ruususen unesta ja äänestäisivät keväällä jokseenkin järkevästi.
Älä suotta häpeä, kyllä sitä on näille touhuille ollut itse kukin liian sinisilmäinen. Ei näitä tavallaan ole osannut kokonaisuutena edes hahmottaa, ennen kuin näihin syvällisemmin on tutustunut. Muutos parempaan on aina mahdollinen.
Kiitos myös kommentista Markku. P
Tuo kaivoslaki asia on myös kansallinen katastrofi. Kuten yhdessä kirjoituksessani totesin. Suomalainen on raaka-aine reservaatin intiaani.
Suomalainen – tiesitkö, että sinut on ryöstetty?
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/17837…
Ilmoita asiaton viesti
Muutama näistä Suomeen tulleista taikka tänne haluavista kaivosyhtiöistä on sikaillut maailmalla pahastikkin.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Markku. Näin on ja Suomi on maailman toiseksi houkuttelevin kaivosmaa. Euroopan Kongo jonka varat annetaan ulkomaalaisille ilmaiseksi.
”Suomi on kaivosteollisuuden hölmölä. Sen kun valtaat esiintymän, kuten Klondykessä. Täällä voit vallata kaivospaikan mistä tykkäät. Sitten kaivetaan arvometallit pois ja jätetään kaivosjätteet ja raiskatut maisemat alkuasukkaille. Ihan kuin ennen tehtiin Afrikassa, Amerikoissa ynnä muissa siirtomaissa”
Hyvä filmi aiheesta ”Suomi on Pohjolan Kongo, tule ja valtaa kaivos”
http://areena.yle.fi/radio/1881370
Osoittaako tämä, että päättäjät ovat puolellasi. Missä on mediarummutus??
Ilmoita asiaton viesti
Markku!
Tänään tuli kuluneeksi tasan 15 vuotta siitä, kun minusta tuli salaisen EMU-varaumakokouspöytäkirjan asianosainen.
Sain otteen pöytäkirjasta luiskahtamaan UM:n arkistosta 1.12.1999.
Vasta maaliskuussa 2013 allekirjoittaneelle valkeni valtiopetoksen tunnusmerkistö ja se, että valtiopetos ei rikoksena vanhene.
Ilmoita asiaton viesti
Kyseisessä salaisessa kokouksessa 20.12.1993 tehtiin valtiopetoksen valmistelu.
Valtiopetoksen valmistelu liittyi Suomen itsenäisen raha- ja talouspolitiikan käyttöön tarkoitetun instrumentin ja päätösvallan luovuttamiseen jäsenmaista riippumattoman EKP:n hallintaan ja hoitoon – ilman lakia.
Valtiopetokset ovat valtionhallinnon dokumenteilla todistettavissa ja niitä tapahtui useita.
http://jormajaakkola.fi/Valtiopetokset%20Suomessa
Tässä yksi 20.12.1993 tehty valtiopetoksen valmistelu dokumentoituna
http://jormajaakkola.fi/EMU-petos
Ilmoita asiaton viesti
”Suomalaiset ja media näyttivät valtavan voimansa homoäänestyksessä. Olisiko nyt aika näyttää voima myös näiden muidenkin asioiden hoitamisessa ja rummuttaa niitä yhtä voimallisesti?”
Heh
Vain ilmaiset muoviämpärit, sateenkaariteema tai joku uralleen jatkoa hakeva ulkomaalaisartisti saavat suomalaiset sankoin joukoin liikkeelle.
Ihmiset kyllä, Kari hyvä, lukevat kirjoituksiasi, mutta eivät pistä tikkua ristiin asioiden muuttamiseksi, elleivät asiat ole fantsuja tai muuten ”kivoja.”
Niettä sillee kai sit.
Ilmoita asiaton viesti
Se pitää vain kolahtaa tarpeeksi kovaa omalle kohdalle.
Valtaosa työttömiä haukkuvista ihmisistä ei voi vieläkään uskoa, että ilmainen pakkotyö tai pitkäaikainen työttömyys voisi koskaan koskettaa heitä itseään.
Ilmoita asiaton viesti
No, katsotaan nyt kuinka käy 6.12. mielenosoituksessa – tuleeko porukkaa oli sää mikä tahansa. Kaikki sinne menevät: kamerat ja videokamerat mukaan.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Missä tällainen mielenosoitus on ja mihin aikaan?
Ilmoita asiaton viesti
EU – 20 vuotta liikaa
Mielenosoitus €U:ta vastaan Kiasmalla klo 13:00. Tiedossa kuumaa juomaa, lämmintä seuraa ja jäätäviä puheita.
Tilaisuudessa on 3 minuutin valmisteltuja puheita. Jokainen halukas pääsee puhumaan. Alustavasti vahvistettuja tai vapaaehtoiseksi ilmoittautuneita puhujia listataan tähän.
https://www.facebook.com/events/409387152545311/?r…
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Henry ilmoituksesta.
Kaikille osallistujille huomio. Älkää sortuko missään tapauksessa minkäänlaiseen väkivaltaan edes provosoitaessa. Jakakaa mieluummin hernerokkaa köyhille sillä on suurempi vaikutus. Kiukun voi purkaa vaalilippuun kevään eduskuntavaaleissa.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Juha-Pekka.
Lukijoita todella on huikeat määrät 155 703 sivukatselua on nyt kuukauden saldo. Silti ei eväkään värähdä, eikä lehtiin jutut kelpaa. Sehän tässä niin kummastuttaa, kun seurasin tuon homo homman alusta loppuun, niin eduskuntatalossa oli jono. Siis sinne jonotettiin. Sitten kun on kysymys koko kansakunnan kohtalosta käytänössä se ei todellakaan nappaa. Ei kansalaiskeskustelua, ei kansanedustajien ulostuloja, ei yhtään mitään.
Kuten olen usein todennut, niin vaikka tälle kansalle kuolleet herätettäisiin kertomaan mitä tässä maassa tapahtuu, niin ei nappaa ei.
Ilmoita asiaton viesti
Minä myönnän olevani unelmoiva optimisti, sillä olen pakattu täyteen ehtymätöntä toivorikkautta. Ajattelen näin, että ensi keväänä kansalaisilla on verraten rauhanomainen mahdollisuus antaa palautteensa näille hallituksille.
Realistina ymmärrän kuitenkin, ettei asioita käännetä sitä kautta hetkessä. Koneisto on pullollaan poliittisesti tehtyjä johtajatason virkanimityksiä, joten se voi kestää parikymmentäkin vuotta, ennen kuin tämä putki on käännetty isänmaataan (ja siten myös itseään, naapuriaan yms.) rakastavaksi väestöksi.
Mutta joskus se lähtölaukaus paremmalle huomiselle on ammuttava, jos haluaa asiantilan paranevan. Tämä ei ole yksin Suomen asia, sillä muuallakin Euroopassa ovat samat ajatukset heränneet. Suomessa viime eduskuntavaalit olivat niin aikaisessa vaiheessa, ettei kurituksen koko kirjoa vielä nähty. Silloin vielä vanhat voimat pystyivät yhdistymään (esim. kok ja vas samaan hallitukseen) yrittäessään säilöä ja vaalia ”poliittista perinnettä”.
Täällä Kreikassa ollaan edetty jo siihen pisteeseen, että ”mitta tuli täyteen” -puolue Syriza voi hyvinkin muodostaa yksin enemmistöhallituksen. Se on vaatinut toki vuosien jatkuvaa yhtämittaista kurjuutta. Se on vaatinut lohduttomuutta, nuorten massamuuttoa pois synnyinmaastaan (julkaisen jossain sopivassa vaiheessa nuorilta saamieni haastattelujen pohjalta laaditun tekstin) ja yhteiskunnan tukirakenteiden järjestelmällistä alasajoa. Suomi ei ole siinä pisteessä vielä, mutta toivorikkaana ajattelen, että fiksut suomalaiset osaisivat aloittaa vastatoimet ennen kuin kaikki olemme mieron tiellä.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Henri.
Meissä on vähän samaa vikaa. Ei näitä blogeja muuten kirjoittaa enää jaksaisi. Tämä on henkisesti aika raskasta hommaa. Asiat joista kirjoitan tulee samalla myötäelettyä.
Se mikä täällä talouden lisäksi todella huolettaa on meidän erittäin heikot välit naapurin kanssa. Tätä bonus ongelmaa ei ole onneksi siellä Kreikassa.
Välillä tuntuu, että mitä sieniä ne siellä johtoportaissa vetelevät. Ei vain maalaisjärki riitä ymmärtämään näitä päätöksiä.
Odotan myös tulevia vaaleja. Se olisi paras tapa muuttaa suuntaa parempaan. Eipä se. Minulla on ollut myös suunnitelma vaihtaa maata kanssa jo pari vuotta. Sain lopputyöni ”Energiaomavarainen Suomi” palauteltua pari viikkoa sitten. Työmahdollisuudet alallani näyttää olevan todellakin muualla kuin Suomessa.
Ilmoita asiaton viesti
Voitko kertoa mihin ne nuoret sieltä Kreikasta muuttaa, koska saatan itse muuttaa pois suomesta. Maahan, jossa asiat oikeasti on hyvin. En kyllä tiedä onko sellaista?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Hemmo.
En tiedä onko tässä maailmassa enää yhtään valtiota missä asiat on jokseenkin mallillaan. Itse olen ajatellut Etelä Eurooppaa. Jos työ asiat menee niin kuin odotan pitäisi lentoliput olla taskussa ensi syksynä.
On ainakin edullisempaa, lämpöisempää ja muutenkin rennompi ilmapiiri. Vaikka palkka on pienempi, niin tulee huomattavasti paremmin toimeen.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjä-pakotteita ei pidä lopettaa, koska silloin annetaan hyväksyvä valtakirja suvereenien valtioiden alueiden miehityksille.
Ilmoita asiaton viesti
Kari Rosenlöf.
Tiedätkö Kari kuinka paljon olen nähnyt vastaavanlaisia kirjoituksia kuin tämä? Tosin tämä ehkä lienee perusteellisuudessaan omaa luokkaansa, mutta siis kirjoituksia, joiden eetos on samankaltainen?
Olen nähnyt niitä yksinkertaisesti sanottuna PALJON.
Minulla on ollut jopa pseudonyymilla ylläpidetty blogi 2011-2014, jossa yli 100 000 kävijää. Olen kertonut siellä yksityiskohtaisesti lähes kaikista nyky-Suomea kohtaavista ongelmista. Mutta ei auta.
Voit kuvailla ongelman vaikka kuinka yksityiskohtaisesti ja tarkasti, mutta ei auta.
Kaikkien suomalaisten on otettava Jeesus vastaan. Sen jälkeen rukoiltava ahkerasti useampia kuukausia, ja alettava etsimään ratkaisuja ongelmiin.
Ymmärrän kyllä, että kommentointini voi maallisesta näkökulmasta alkaa kuulostamaan vouhottamiselta ja ”jeesustelulta”, mutta ENÄÄ EI VAIN MIKÄÄN MUU TULE AUTTAMAAN SUOMEA JA SUOMALAISIA.
KAIKKI maalliset avut on nyt käytetty loppuun Suomessa. Jäljellä on enää n. 90 %-yksikön ”kasvuvara” julkisessa velassa (valtionvelka). Sitten olemme Kreikan tilanteessa, ja se on käytännössä loppu sekä hyvinvointivaltiolle että markkinataloudelle.
Tätä ”kasvuvaraa” emme halua käyttää umpeen. Emme muiden valtioiden ja niiden pankkien pelastamiseen, emmekä oman valtiomme tai sen pankkien pelastamiseen. MUISTAKAA: Kukaan ei tule pelastamaan Suomea. Me olemme se ’last resort’, mitä tulee Euroopan valtioiden ja pankkien tukipakettien maksamiseen. Meidän yläpuolellamme tai jälkeemme ei ole eikä tule ketään.
—
Itse kävin su 30.6.2014 kasteella Siiloan seurakunnassa, jossa minuun vuodatettiin Pyhä Henki. Seurakunnan sivut löytyvät http://www.siiloan.com. Käy tutustumassa, ja käy ihmeessä myös kokouksessa. Voit puhua näistä asioista lisää minun (040-5061458) tai Osmo Hellmanin kanssa (kysy Osmoa seurakunnassa).
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi Jori.
Kyllä tässä tosiaan on pantu kaikki paukut, että saisi edes kunnon kansalaiskeskustelun aikaiseksi. Mutta minkäs teet. Jos ei haluta herätä niin ei siihen ketään voi pakottaakkaan.
Koti, Uskonto ja Isänmaa sekä muut perusarvot on maasta potkittu jo aikaa sitten. Mukava että olet löytänyt tällaisen henkisen rauhan itsellesi.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi ne poliitikot ja virkamiehet eivät ole ihan yhtä isoja auktoriteetteja kuin vielä parikymmentävuotta sitten. Silloin katsastusmieskin oli jumalastaseuraava.
Nykyisin niiden toiminnasta voi myös valittaa. Jopa EU:n toimielimiin asti jos omat hidalgomme alkavat liiaksi kyykyttää suomalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Tomi, ei Eu-toimielimillä ole toimivaltaa, mitä tulee näihin kaivosfirmoihin.
Ilmoita asiaton viesti
Eipä niin. Kyseessä ovat kansallisesti säädetyt omat lakimme. Eipä siitä voi oikein eeuuta syyttää.
Tottakai unionitasolla valvotaan etteivät esim yritykset harrasta kilpailun vääristämistä tai väärinkäytetä hallitsevaa markkina-asemaa. Se on ennenkaikkea kansalaisten etu.
Toisaalta kun ajattelee esimerkiksi Talvivaaran aiheuttamaa ympäristötuhoa niin joku monikansallinen firma olisi tuonkin hoitanut kaikkien kannalta paremmin. Nyt me suomalaiset sössittiin siellä luontomme ihan itse.
Ilmoita asiaton viesti
Nousee kyllä verenpaine näitten kaivosfirmojen toimintamalleista.
Ilmeisesti, näin olen asian ymmärtänyt nämä firmat aikoo laskea jätevesiä suoraan Ounasjokeen.
Syanidia, uraania, kaikkia kivoja raskasmetalleja, mitä vain syntyy kaivosprosesseista.
Maailman-eliitillä on kiire ryöstää Suomi puhtaaksi. Näin nämä jättifirmat toimii joka puolella maailmaa paikallisväestön ankarasta vastustuksesta huolimatta.
Ilmoita asiaton viesti
Näin on Markku ja tämä uusi puuhasteltu TTIP sopimus lyö viimeiset naulat arkkuun. Mitäpä me itse metsillämme, maaomaisuuksillamme tai pohjavesillämme tekisimmekään.
Ilmoita asiaton viesti
Saisitko Kari porukkaa kokoon sieltä kotoseudultasi?
Meidän sakki saisi varmasti bussilastillisen ihmisiä mukaan Oulun ja Keski-pohjanmaan seudulta.
Oli siitä jo puhettakin, siis mielenilmaisusta Helsingissä tuota isäntämaasopimusta ja vapaakauppasopimusta vastaan.
Tuo Laitisen Markku ja Henry Björklid tuntevat varmasti paljon ihmisiä, joita nykyinen meno hirvittää ja saisivat heidät mukaan.
Hyödynnetään some-verkkoa.
Pidettäisiin mielensoitus ensi keväänä Hesassa?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Markku.
En tunne juuri ihmisiä niin paljon täältäpäin, koska työt ja koulut olleet yleensä muualla, joten tuskin paljon ihmisiä saan liikkeelle.
Tosin jos lukijamäärät pysyvät näinkin hyvinä blogilleni, saan ainakin asialle jonkin verran julkisuutta ja sitä kautta osallistujia.
Ilmoita asiaton viesti
Markku Perttulalle ja myös muille:
Tätä some-verkon/verkostumista tässä juuri suunnitellaan. Tätä yritettiin aiemmin, mutta se oli ehkä liian aikaisin (2011 – 2012). Ja paljon on opittu sen jälkeen.
Pitäisi saada henkilöitä:
– jotka osaavat kirjoittaa (näitä löytyy monta)
– jotka ymmärtävät sosiaalisen median eri mutkat ja jipot (näitäkin löytyy) tai ovat valmiita opiskelemaan näitä (tällaisia en ole löytänyt, vaikka tiedän, että minun opetussivuillani käydään). http://copyleft1.weebly.com/opi-ja-opeta.html
Sivuja pitäisi uusia ja muokata lisää – minulla hajosi tietsikka kesken kaiken ja kesti aikansa, ennenkuin sain taas väännöltään tarpeeksi vahvan, jotta pystyin tekemään videoita yms. muuta multimediaa.
– joilla on aikaa (vaalien alla tämä rajoittuu henkilöihin, jotka eivät ole jatkuvasti jossain puoluehommassa).
– jotka hyväksyvät sen, että mukaan saa tulla, vaikka puoluekirja löytyykin, edellyttäen että tällainen henkilö jättää puoluekirjansa piironginlaatikkoon, silloin kun toimii tässä meidän ”ringissä”.
– jotka ovat valmiita pitkäjännitteiseen työhön ja työskentelevät kansan eteen myös vaalien jälkeen. (Tämä on ollut sellainen kompastuskivi.)
_________________________________________
Ajatuksena on että ensin heitellään ideoita ”laariin”. Jokainen poimii ne ideat, omat tai vieraat, jotka kiinnostavat eniten. Eli jos minua kiinnostaa ”Idea E”, niin ilmottaudun siihen ryhmään ja teen sitten yhteistyötä muiden ”idea E”-ryhmäläisten kanssa.
Minuun saa mielellään ottaa yhteyttä, tapaamaan en pysty tulemaan – tavata toki voidaan, jos tänne Kreikkaan joku haluaa tulla maalis-huhtikuussa tai sen jälkeen.
Kirjoittamalla Henry.Finland@gmail.com on paras tapa. Sattuneista syistä 😉 en lähde tässä julkisesti esittelemään mitään ideoita.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Seutataan kirjoituksia ja mietitään omaa asemaa tässä edelläesitetyssä.
Ilmoita asiaton viesti
Sitten nämä sama tyypit puhuvat lämpimikseen tähän tapaan kun vaalit lähestyvät:
Pitää luoda PK-yrittäjille paremmat mahdollisuudet työllistää…
Nuorten syrjäytymistä pitää vähentää…
Kaikkein köyhimmiltä ei saa leikata enempää…
Kuten huomaatte päättäjäthän on ihan samaa mieltä kun kaikki Suomen kurjistetut ja kyykytetyt.
Ainoa ero on vaan se, että niillä itsellään on perusturva kohtuullisessa kunnossa, eihän työttömyys, velkavankeus tai leipäjono silloin miltään tunnu. Heillä on aikaa pähkäillä vaikka viimeiselle ehtoolliselle saakka..
Suomessa on jo miljoona köyhää!
Tässä päättäjien hätätilaresepti:
-pienyrittäjän verotusta kovennetaan ja byrokratiaa lisätään (pakko antaa kaikki rahansa tai lopettaa)
-nuoret syrjäytyy lisää kun ei ole työtä (osa putoaa sosiaaliturvalle tekemättä päivääkään töitä, siihen tottuu)
-kaikilta leikataan lisää jatkossakin ja nyt varsinkin kun EU-maksut tulevat 2015 nousemaan
-suomalaisille ei haluta töitä vaan ulkomaisille hintojenpolkijoille
Ilmoita asiaton viesti
Suomalaiset poliitikot ovat välillä hölmöjä. Me tuimme Etelä-Euroopan maiden pankkeja, vaikka siinä ei juuri järkeä ole.
Pelastimme pankkin omistajien saatavat mutta jätimme tavalliset kansalaiset oman onnensa nojaan Kreikassa.
On tehty mittavia leikkauksia ihmisten perustoimeentuloon. Eläkeläisten indeksejä on leikattu ja lapsilisiä myös.
On selvää, että Kokoomus leikkaa aina niiltä, joilta on helpoimmin leikattavaa. Lapsiperheiltä ja eläkeläisiltä. Eikö meillä muka ole vaihtoehtoja tällaiselle politiikalle?
Olemme myös äänestäjinä sinisilmäisiä hölmöjä.
Ilmoita asiaton viesti
Edellä mainitut kannanotot lienee tulkittava niin, että nyky-Kokoomus on epäisänmaallisilla toimillaan ansainnut seuraavissa vaaleissa pitkäaikaisen jäähyttelypaikan oppositiossa. Ymmärsinkö asian oikein?
Ilmoita asiaton viesti
Nyky-Kokoomus kuuluu historian roskatynnyriin.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tässä voi yksin Kokoomusta syyttää. Kun katsoo laajempaa tilannekuvaa, niin kaikki puolueet ovat tilanteen aiheuttajia. Vaikka PS ei ole hallituksessa ollut, niin ei se suurta meteliä näistä asioista ole pitänyt, vaikka rahaa ja mahdollisuuksia olisi ollut.
Ilmoita asiaton viesti
PS tarvitsee enemmän kokeneempia poliitikoita, ehkä sitten saisi enemmän aikaiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ehdotan, että kerätään kansalaisadressi maksuhäiriöisten/ ulosottovelallisten oikeuksista.
Mielestäni suurempi tasa-arvoisuutta ja kansallista yhdenvertaisuutta puolustava laki kuin tasa-arvoinen avioliittolaki, on suomalaisen yhteiskunnan hirviölaki, joka mahdollistaa kansainvälisten perintäyritysten häikäilemättömän koronkiskonnan.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Mirjami.
Kannata lämpimästi ehdotustasi ja lupaan pyrkiä saamaan asialle julkisuutta.
Ilmoita asiaton viesti
Saahan sitä olla oikeassa, mutta mitä väliä sillä on, jos valta kellistää sinut katuojaan? Rahan mahti on sellainen peikko, että siinä tavan ihminen on liian heikko!
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Ari.
Keväällä on vaalit tulossa, ja siinä on mahdollisuus murtaa rahan mahtia kummasti. Oikeat päättäjät saavat tehtyä stopin ihmisten laillistetulle ryöstölle vaikka heti jos halua riittää.
Ilmoita asiaton viesti
Niin minäkin kerran luulin, mutta 157 ääntä ei paljoa lohduttanut. Mahdollisuus on, mutta se on häviävän pieni. Itse asiassa se on jyúuri tuo häviävä mahdollisuus.
Jos se olisi ihmisten käsissä, kuten se on, niin kaikki olisi toisin, mutta suggestio ja vallan ihannointi on sumentanut ihmisen mielen ja se äänestää a) aina istuvaa edustajaa ensin
b) mahdollista vaalivoittajaa
c) eniten rahaa kampanjaan laittavaa
d) omaa puoluettaan
e) ei ainakaan ketään suorasuuta, koska suorasuu on jo hänenkin mielipiteensä kumonnut ja mielen pahoittanut
Ilmoita asiaton viesti
Niin Ari, minulla on Sinulle asiaa.
Henry.Finland@gmail.com
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Ari.
Silti ei pidä periksi antaa. Se on se viimeinen vaihtoehto.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, joskus tulee se pää vetävän käteen. Tein 40 vuotta ilman suurempaa haloota hommia ja sitten minut kaadettiin katuojaan poliittisen rehellisyyteni vuoksi, minkä puolesta en taistelisin? En jaksa aloittaa uutta 40 vuotta kestävää putkea.
Juuri se mitä sain aikaan oli minulle miinusta, mitä kovempaa heitä purin sitä kovempaa minua potkittiin. Minun mittani on jo täynnä, yritä sinä otaa turpaasi vuorostasi.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä tässä valitettavasti tulee tunne, niinkuin Suomea ajettaisiin tarkoituksenmukaisesti alas. Osaa hallituksesta ei kiinnosta Suomen etu millään tavalla, vaan katse on Brysselissä. Sitten osa on yksinkertaisesti liian kokematonta/tietämätöntä tehdäkseen mitään.
Oppositiossa tilanne ei ole paljon parempi, Perussuomalaisilta puuttuu kokemusta ja Keskusta ajoi edellisellä hallituskaudella lukuisia päättömiä päätöksiä. Sipilän aikana ollut toki ryhtiliikettä, mutta hallitukseen päästessä tulee todennäköisesti se kuuluisa takinkääntö, jota nähtiin muiden puolueiden toimesta edellisten vaalien jälkeen.
Ei tässä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Kansalle tarjotaan ainakin vielä toistaiseksi leipää ja sirkushuveja, niin kiinnostus tällaisia asioita kohtaan jää pieneksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Kari, että jaksat jatkaa kansanvalistustyötäsi! Lista on raskas lukea ja sen vaikutukset käytännössä nähneenä ja ymmärtävänä tavallista ihmistä kohtaan tuntuu välillä kovin lohduttomalta.
Suurimmalta osin tuossa on kyse itsenäisyydestä, josta olemme luopuneet siinä määrin, että kansallinen asemamme oli viimeksi yhtä heikko ennen vuotta 1860, jolloin Venäjän suuriruhtinaskuntana saimme oman rahan.
IPU Pirkanmaa juhlistaakin Itsenäisyyden nimipäivää (joka siitä enää on jäljellä) 6.12. klo 15 alkaen Tampereen Jugend-torilla, missä jaamme hernekeittoa ja keskustelemme ihmisten kanssa itsenäisyyden ja itsemääräämisoikeuden syvimmästä olemuksesta. Ilmeisesti saamme paikalle myös pätevän oikeusoppineen, mikäli ehtii eduskuntavierailultaan H-hetkeen.
Näillä vakavilla asioilla on leikitty jo niin pitkään ja käytetty aikaa epäolennaiseen tuhertamiseen, että moni on jo menettänyt toivonsa. Kaikki homo- rasismi- ja vihapuhehorinat ainoastaan ajavat tilanteen jossain vaiheessa väkivallan tielle ja silloin peli on menetetty. Laiva on käännettävissä täysin rauhanomaisesti, kunhan saamme ihmiset tekemään oikeita asioita.
IPUn ainoa tarkoitus on nyt etsiä verkostoonsa ne viisaat ja vastuulliset, jotka kykenevät nuo asiat saattamaan kuntoon. Niille on jo alettu tekemään käytännön toimenpiteitä kentällä, koska eduskuntapaikkoja meille ei vielä ole suotu. Kentällä tapahtuva toiminta onkin niistä tärkeämpi asia. Olen erittäin tyytyväinen riveihimme tulleeseen porukkaan ja kannustavia yhteydenottoja tulee päivittäin useita. Ehdokkuutta harkitsevat nyt henkilöt, joilla on todellista osaamista nykyisiin amatööreihin verraten.
Siksi voimmekin tarjota jokaiselle asiaamme ja tahtotilaamme yhtyvälle mielekästä tekemistä, joka on paljon tärkeämpää kuin politiikan saralla pidettävät puheet. Pilattu luottamus on palautettava tekemällä, koska puhumalla sitä ei saa. Samalla voimme auttaa niitä, joiden ihmisarvo on jo poljettu lokaan, täysin tarpeettomasti.
Voin luvata lähiaikoina erittäin merkittäviä avauksia. Vielä ei ole aika julkistaa, koska huonosti valmisteltu tuottaisi vain yhtä surkeita tuloksia, mitä luettelosi poliittisten edeltäjiemme saavutuksista ovat olleet.
Ilmoita asiaton viesti
Korporatokratia on sekä vasemmistolaisen että oikeistolaisen antistatismin näkökulmasta tilanne, jossa valtioinstituutio on vakavasti harhautettu oikealta paikaltaan yleisen edun suojaamisesta suuryritysten, eläke- ja vakuutuslaitosten ja ammattiyhdistysten intressien palvelijaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ellei tätä puoluekoneistojen suorittamaa varastamista kyetä lopettamaan, on kovin vähän tehtävissä.
Kovin vaikea uskoa, että varkaat itse haluaisivat tehdä parannuksen, koska siinä voi audi vaihtua polkupyörään ja kynä lapioon.
Pitäisikö hallintovirkamiehille luvata samalla tavalla syytesuoja väärinkäytösten paljastamisesta, mitä kartellien paljastamisesta luvataan yrityksille? Onhan se osoitus siitä, ettei halua syyllistyä enää jatkettuun petokseen.
Muihin voi sitten soveltaa asteikon yläpäätä, jos mitään ymmärrystä teoistaan tai katumusta ei kykene osoittamaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kannustavasta kommentista Timo.
Odotan mielenkiinnolla uusia avauksia. Niitä tässä nimen omaan kyllä tarvitaan
Ilmoita asiaton viesti
Tässä vähän kommentteja:
1.) Pitää vielä ottaa huomioon, että Suomi on nettomaksaja ja tämä nettosumma on määrätty, nyt lienee miljardin tienoilla. Meitä kuitenkin huijataan sillä, että joihinkin hankkeisiin saisimme EU:lta rahaa. Miten tämä on mahdollista? Jos jokin hanke keksitään, niin ison byrokratian kautta voimme saada sieltä omia rahojamme vähän takaisin, mutta samalla EU:n kulut lisääntyvät ja kun nettomaksumme on määrätty, tästä ”saamastamme” rahasta seuraakin, että joudumme maksamaan vielä lisää.
2.) Näin tässä käy.
3.) Oletko ihan varmasti sitoutumaton?
4.) Tähän en osaa kommentoida kaikilta osin. Tosin nyt öljyn osalta näyttää käyneen hyvin, kun voimme ostaa halpaa öljyä tilalle, jos varastoja on jo pienennetty. Nyt ne kyllä pitäisi täyttää ääriään myöten.
5.) Velkaa on tehty sikamaisesti, mutta onko se Euron syy?
6.) Noinko iso alue? Kyllä suomalaisetkin olisivat voineet maat ostaa, jos uskoa olisi ollut kaivosliiketoimintaan. Kannattavuus vaan on niin huono, että ylivoimaisesti suurin osa jää työpalkkoina Suomeen.
7.) Kuka on myynyt?
8.) Pitäisi noudattaa Viron esimerkkiä ja tehdä Suomestakin yritysten ”veroparatiisi”. Miksi ihmeessä yritysten pitää maksaa vero voitoistaan? Vasta osingoista verot pitää maksaa. Loppuisi jurputus veroparatiiseita.
9.) Näin on, mutta nyt mentiin seurausten puolelle, joten ei ehkä kuulu samaan listaan.
10.) Jep, tämä näyttää todella olevan varsinaista ”cleantechia”. Tuli käytyä Karjalaturnauksen ottelussa: Venäjä – Suomi. Katsomossa oli pilvin pimein kultakypäriä, joissa luki: Intrum Justitia. Se oli ilmeisesti turnauksen pääsponsori. Jo on aikoihin eletty! Tuottavaa toimintaa siis, mutta ei kyllä kasvata kansallista kakkuamme yhtään.
11.) Kaiketi pohjavetemme ovat yksityisä eli maanomistajien hallussa.
12.) Onhan noista pakotteista jotain hyötyäkin, öljyn hinta laskee.
13.) Näin se markkinataloudessa menee. Suuri osa näistä töistä on sellaista, mitä nössönuorisomme ei suostu tekemään. Sossu maksaa elämisen ja sivussa voi tehdä pimeitä hommia ellei peräti rikoksia. Sossun ja KELA:n maksamat asumistuet pitää maksaa vuokralaiselle eikä vuokranantajalle. Nehän kannattaa pitää itse oman elintasonsa kasvattamiseen ja jättää vuokrat kokonaan maksamatta. Tätä voi hyvin jatkua pari vuotta ja riitaan saa yhteiskunnan kustantaman juristin. Lopputulema on se, että vuokranantaja joutuu omalla kustannuksellaan hakemaan oikeudesta häädön ja vuokralaiselta ei saa koskaan senttiäkään, varaton kun on.
14.) Mihin unohdit tuulimyllytariffit, joita maksamme kiihtyvällä tahdilla satoja miljoonia vuodessa?
15.) Ei lisättävää.
16.) Tämäkin on taas seuraus surkeasta politiikasta, johon äänestäjät ovat yksin syyllisiä, ketkä muutkaan?
17.) Kyllä!
18.) Juu, kokonaan rakentamaani taloon minulla ei muka ole enää mitään oikeutta tehdä mitään, kun pitäisi olla joka alan loppututkinto. Tähän voisin kyllä runoilla: Laula, laula laulurastas ja paskat, rastas vastas.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Tapani.
Huomaan, että olet paneutunut hyvin tekstiin. Siinä kaiketi oli minulle jokin kysymys.
Kohta 3. Olenko sitoutumaton? Kyllä olen. Ehdokaskyselyitä olen saanut. Eli ei ole mitään puoluekirjaa. Jos viittat linkkiin, niin en tiedä mistä muualta löydän tuon sopimuksen suomennettuna. Kiitos siis siitä heille.
Kohta 5. Toki voisimme olla velkaa myös Suomen pankille.
Kohta 7. Tästä löytyy hyvää tietoa netti pullollaan ja niistä löytyy myös muista omista kirjoituksistani. Esimerkkinä Yaran kauppa.
14. En ole unohtanut tariffeja. Energiasta olen kirjoittanut muissa osioissani. Lyhyesti, vääränlaista energiapolitiikkaa. Tuuli on alle prosentti energiantuotannostamme. Eli ei juuri tässä yhteydessä mainitsemisen arvoinen. Katso kirjoitukseni ” Energiaomavarainen Suomi” http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/17682…
Ilmoita asiaton viesti
Tuulimyllyillä on tavoitteena tuottaa 9 TWh sähköä tulevina vuosina. Hinnaksi tästä sekundasähköstä valtio on luvannut n. 750 miljoonaa vuodessa ja lisäksi kaikki epämiellyttävät sivuvaikutukset.
Suurin osa rahoittajista on ulkomaisia ja myllyistä tulee ulkomailta 100 %. Ei ole siis puhe mistään prosentin osista eikä kotimaisuusasteen kasvattamisesta.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Tapani.
Lähtee nyt väärille urille keskustelu, mutta totean vielä, että Suomi on pullollaan muuta uusiutuvaa energiaa kuin tuulivoima, johon näitä mainitsemiasi panoksia on pumpattu. Jos nyt vaikka joitain lukuja, niin puuta voidaan kestävästi käyttää noin reilu 100 TWh. Turve kasvaaa vuodessa noin 37 TWh, geotermistä energiaa jopa 60 TWh ja niin edelleen, joten tuuli on tällä hetkellä hyvin marginaalinen energiantuotanto muoto. Tuulivoimaan vain on panostettu hyvin paljon muita tuotantomuotoja syrjien.
Ilmoita asiaton viesti
Ihanko oikeasti haluaisit polttaa reilusti yli puolet metsien kasvusta? Kaiken kasvun käyttäminen sitä paitsi pienentää puuston kasvua, kun keskitilavuus pienenee. Taimet kasvavat tilavuutta aika hitaasti.
Turpeen kasvusta tuskin tullaan kovin suurta osaa käyttämään. Toki kannatan sen lisäämistä, mutta tarkkana pitää olla niin soiden kuin vesiensuojelunkin suhteen.
Geotermisellä energialla ei liene mitään rajaa, riippuu poraussyvyydestä. Tuskin mennään kuitenkaan niin syvälle, että sillä saataisiin sähköä aikaiseksi.
Viimeinen lauseesi osuu naulankantaan. Kallista lystiä tyhjästä ja vielä monien haittojen kera:
http://blogs.telegraph.co.uk/news/jamesdelingpole/…
Ilmoita asiaton viesti
”Tosin nyt öljyn osalta näyttää käyneen hyvin, kun voimme ostaa halpaa öljyä tilalle, jos varastoja on jo pienennetty. Nyt ne kyllä pitäisi täyttää ääriään myöten.”
Tässä öljyn hinnan alenemisessa ei kaikki ole miltä näyttää eli pelkät markkinavoimat(kysyntä/tarjonta) eivät sitä ole aiheuttaneet. Kyseessä lienee joko globaalin talouden tarkoituksellinen elvytysruiske tai sitten taloussodan eräs ilmenemismuoto, johon liittyy mainitsemasi otollinen aika varastojen täyttämiseen oikeaa sotaa varten ja eräiden öljyntuottajamaiden heikentäminen ennen sotaa.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Jouni.
Siinä ei todellakaan ole kaikki palikat ihan kohdallaan. Merkittävä tekijä on myös laksun nopeus. Se ei vaikuta kovin terveeltä.
Ilmoita asiaton viesti
Veikkaan, että suurin syy on Venäjän kyykyttäminen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Tapani.
Arvelen samoin, niin ikävää kuin se on. Olisi mukava, jos joku viisaampi korjaisi vääräksi olettamamme.
Ilmoita asiaton viesti
Asiat voi halutessaan nähdä noinkin. Eurooppalainen yhteistyö on ollut ja tulee olemaan suomalaisten etu. Integroituminen Eurooppaan ei ole pelkkien pikavoittojen keräämistä, mutta tähän saakka on mennyt melko hyvin.
Suomella on ikioma iso savotta rakenneuudistuksia tehtävänään ennen kuin talous saadaan kilpailukykyiseksi. Kyvyttömät syyttävät aina omista virheistään muita.
Ilmoita asiaton viesti
Eduissa on sen verran merkittäviä ristiriitoja, että näillä opeilla jatkettaessa löydämme itsemme keskeltä kolmatta maailmansotaa.
Mikäli sellaista pidetään tavoiteltavana, etenemme oikein suotuisaa kehityskulkua.
Eräs matemaattisten ennusteiden laatija ennusti vuonna 2008 sodan syttymisen riskin olevan 80 % vuoteen 2020 mennessä, mutta muutti hiljattain arviotaan siten, että se olisi noin 90 % vuoteen 2018 mennessä.
Mikäli aikataulut sallisivat, voisimme myös käydä tervehtimässä niitä runsasta miljoonaa suomalaista, joilla ei varsinaisesti mene kovin hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Omakohtaisesti vuosikymmenet ennen unioniaikaa eläneen muistelisin ettei kaikilla mennyt silloinkaan hyvin. Itse asiassa oli aikoja jolloin paljon useammalla meni vielä nykyistä paljon huonommin.
Niinpä mä pidän älyllisesti erittäin epärehellisinä noita puheita jonka mukaan se ns kansallinen päätäntävalta olisi automaattisesti suomalaisille jotenkin parempi.
Ja sitten samalla blogialustalla valitetaan toisissa ketjuissa juuri omien poliitikkojemme tekemistä, omasta mielestä huonoista päätöksistä. Päätöksistä jotka eivät liity unioniin mitenkään.
Noissa puheissa halutaan ainoastaan mahdollisuuksia päästä rajoittamaan suomalaisten elämää muita unionikansalaisia enemmän.
Ilmoita asiaton viesti
Kansallinen päätösvalta ei automaattisesti tietenkään korjaa yhtään mitään, jos tehdään asioita yhtä typerästi kuin tähänkin saakka.
Ei myöskään oma valuutta auta itseisarvoisesti mitään, koska siinäkin voidaan tehdä typeryyksiä.
Elleivät kansalaiset kiinnostu omista asioistaan, he saavat jatkossakin yhtä huonoja johtajia ja yhtä huonoja päätöksiä. Itse perustan omat päätökseni niin laajaan raakadataan kuin mahdollista, jotta virheiden määrän voisi minimoida. Lisäksi tarvitaan paljon käytännön kokemusta, jotta tietoa osaa soveltaa.
Kommenttiesi perusteella et ole kovin hyvin perillä lähivuosikymmenien tapahtumiin liittyvistä syy-seuraussuhteista, vaikka tapahtumia oletkin seurannut. On kovin vaikea keskustella, jos tiedot poikkeavat toisistaan kovin radikaalisti. Omista johtopäätöksistäni löydän sekä matemaattiset että psykologiset selittäjät historiallisten tekijöiden valossa, joten en ihan vähällä mielipiteistäni enää luovu.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se missä päätetään vaan mitä päätetään.
Itse en päivittäisiä valintoja pohjaa niin teoreettisiin vaan elettyyn ja koettuun elämään. Täällä ja muualla.
Eipä maailma tosiaan valmis ole mutta oman havaintosäteeni mukaan paremmalla tolalla kuin ennen unionia.
Niinpä nämä rosenlöfien ja ipujen esittämät vaihtoehdot edustavat mulle pelkästään mahdollisuutta hoitaa asiat vielä huonompaan malliin. Mitään autuaaksitekemisautomaatteja ne eivät suinkaan ole.
Ilmoita asiaton viesti
Eli et siis ole vieläkään käsittänyt, että se, mikä näyttää olevan paremmalla tolalla, on velaksi rakennettu ja suurimmaksi osaksi ne velat ovat maksamatta. Eikä ole, millä maksaa. Ei edes tule olemaan. Propello stop, kaputt, finito, konkurs.
Meillä on toki kartelleja, jotka pärjäävät ja niissä myös työntekijät pärjäävät. Vielä. Ei kauan. Ja ne kartellit ovat mennyttä kalua, kunhan suomalainen pk-yrittäjä oppii, miten ne murskataan.
Yhden mahdollisen valopilkun tiedän, mutta sekään tuskin menee läpi ilman paluuta omaan valuuttaan.
Ilmoita asiaton viesti
Eikä tämä nykyinen ”hyvinvointi” ole edes velalla rakennettu, vaan valtion tuottavat yritykset, valtavat määrät luonnonvaroja ja kansallisvarallisuutta on myyty pilkkahinnalla. Eduskunta ja hallitus ovat menneet sieltä missä aita on matalin, koska eivät ole osanneet hoitaa valtion taloutta oikein!
Kohta kun tulee aika ettei velkaa enää saa, eikä valtiolla ole yrityksiä, luonnonvaroja ja kansallisvarallisuutta joista tulisi tuloja maallemme, olemme konkurssissa! Silloin olemme muiden maiden hätäavun varassa, aivan kuten kreikka tänä päivänä!
Ilmoita asiaton viesti
Tomi.
Katso ihan oikeasti ympärillesi ja avaa ne silmäsi. Jos et itse näe, niin onneksi muut näkevät.
Jos pohjaat tietosi vain henkilökohtaiseen elämään, niin ethän mitään voi tietääkkään. Tässä maassa kun elää yli viisi miljoonaa muuta elävää elämää, jotka voivat omalta kohdaltaan tuntea asiat toisin.
Minkäänlaisia automaatteja ei ole tarjolla, mutta kai sinunkin päähäsi pitäisi mahtua, että esimerkiksi perinnän uhrina on noin puolimiljoonaa ihmistä, se koskee läheltä jo noin miljoonaa ihmistä. Ja sinä jaksat väittää, että jos näihin toivoo muutosta, niin se on asioiden hoitoa huonompaan malliin.
Kukas niiden pienten puolella sitten on jos ei joku. Olisit iloinen siitä, että minäkin uhraan todella aikaani sen eteen, että ihmiset saisivat oikeutta. Ja iso hatun nosto IPU:lle jonka edustaja Isosaari Timo puhuu avoimesti kanssani oikeuden puolesta.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä voi olla siis jopa noinkin hyväuskoinen… vaikkei pikavoittoja vielä, mutta kun kaikki on jo viety.
Ilmoita asiaton viesti
”Kiukun voi purkaa vaalilippuun kevään eduskuntavaaleissa.”
”Odotan myös tulevia vaaleja. Se olisi paras tapa muuttaa suuntaa parempaan.”
”Kun katsoo laajempaa tilannekuvaa, niin kaikki puolueet ovat tilanteen aiheuttajia.”
Tässä muutama lainaus blogistin kommenteista. Nämä ovat jokseenkin hämmentäviä. Vaalit on tulossa ja ja silloin on mahdollisuus parantaa asioita, mutta kaikki puolueet ovat huonoja. Ketä meidän blogistin mielestä pitäisi äänestää?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Jussi. Kukin äänestää puoluetta mikä hyvältä tuntuu.
Omia ajatuksiani löydät kirjoituksestani ” Äänestäjän ohjekirja” http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/17928…
Ilmoita asiaton viesti
Äänestä puoluetta, joka kieltää ryhmäkurin, eli kiristyksen, jolla puolueen johto tekee rivikansanedustajista pelkkiä napinpainajia.
Vielä: Eduskunnassa ei ole yhtään puoluetta, jolla ei olisi ns. ryhmäkuria.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Kari, jälleen painavaa asiaa. Olen samaa mieltä kaikesta mitä olet tähän mennessä kirjoittanut. Suomea on syönyt ja syö jatkuvasti kiihtyvään tahtiin porukka, jolla ei ole mitään isänmaan rakkautta tai huolta suomen kansasta ja sen kansallisomaisuudesta. On kuin maamme olisi joutunut helppoheikkien käsiin ja mikä pahinta, itse äänestämme nämä samat suomensyöjät jatkuvasti päättäviin virkoihin. Keskusta on nyt kovassa nousukiidossa ja voi olla seuraava pääministeripuolue. Ihmettelen eikö vaalikarja muista että juuri kepu oli kaksien edellisten hallitusten johdossa ja sen aikana juuri tehtiin päätökset joista nyt kärsitään? Onko kansa todella niin tyhmää ettei muista tätä! jos äänestämme keskustan taas päättämään suomen asioista niin sama vanha hyväveli ja sulle mulle politiikka jatkuu. yksi Sipilä ei kesää tee varsinkin kun koko vanha politrukki porukka vartoo kuumeisina pakollisen oppositiokauden vuoksi jäissä olleita johtajan ja ministerin virkojaan. Eli mikään ei muutu, Sipilä on mukava mies ja vaiennetaan peräpulpetin pojaksi. Mutta aiheeseen kuinka saada tietoa tästä Karin ja monen muun suomen tilasta huolestuneen blogistin kirjoituksista koko suomen kansalle? Näitä blogeja lukee sittenkin aika pieni porukka, lällärisarjat, kevyt viihde tv:ssä ja kaikenlainen muu KIVA kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin lukea usein pitkäveteisiä katsauksia talous tilanteesta. Itsekin tunnen aikamiehiä jotka eivät lue kuin paikallislehden ja Aku Ankan. Ja paikallislehdet kuten ei hesarikaan kirjoita vahingossakaan totuudenmukaisia uutisia suomen tilasta ja kuinka tätä maata on raadeltu taloudellisesti. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Olisiko mahdollista hankkia jostain varat lehteen joka jaetaan joka torppaan tässä maassa ilmaisjakeluna vaikka vain kerran ja josta kävisi ilmi kaikki se viimeisten hallitusten kusetus ja suomen luonnonvarojen ja maaomaisuuden vastikkeeton lahjoitus ulkomaisiin käsiin ja niin, että päätöksiin syylliset nimetään? Tiedän että ehdotukseni maksaa mutta jos esim, kerättäisiin rahaa, lahjoituksina jne…?Jotain kuitenkin pitää tehdä ennenkuin olemme keppikerjäläisiä omassa maassamme. Kiitokset Kari kirjoituksistasi ja jatka edelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kannustavasta palauttesta Pertti.
Tämä on se suurin ongelma. Ihmiset eivät tiedä ja siksi ihan asiapitoisen tiedon kertominen on se tärkein pointti.
Lehti tosiaan vaatii rahaa, mutta sosiaalisen median vaikutus on onneksi huima ja tavoittaa paljon ihmisiä. Siksi on tärkeää, että ihmiset jakavat tietoa mm. face bookin kautta.
Nukkuvien puolueen kun saisi keväällä herätettyä äänestämään Suomen etua ajavia edustajia, niin muutos olisi sillä selvä. Ongelma tosiaan on se, että nyt lankoja vetelevillä on kauniit mainokset lehdissä ja TV ssä joita ihmiset mielellään katselevat.
Ilmoita asiaton viesti
On perussuomalaisten aika, ei hyväveliverkostoja ei kansan kusettamista. Rekisteri on puhdas ja sydän Suomen puolella.
Ilmoita asiaton viesti
En halua kommentoida, mutta lue kommenttini #69 tuosta ylhäältä ja mieti asiaa vielä uudelleen.
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Toni. Mainos TV on toisella kanavalla.
Jos tässä ketjussa mainostat Perussuomalaista puoleuetta olisi vähintä osallistua muutenkin asiapitoiseen keskusteluun.
Voisit kertoa esimerkiksi mitä puolueesi aikoo tehdä asian eteen tai muuta vastaavaa. Ei äänestäjiin uppoa enää tällainen letkauttelu. Se vaatii asiaosaamista ja oikeaa keskustelua. Eli tervetuloa hyvään depaattiin kanssamme PS:n edustajana, jos on ihan oikeaakin sanottavaa muuta kuin vaalilauseita. Olisin todella mielenkiinnolla kuulemassa muuten puolueenne vaihtoehtoja ja ratkaisuja vallitsevaan tilanteeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Kari R jälleen kerran erinomaisesta tekstistä, jollaisista valtamedia vaikenee. Syitä voi arvailla, mutta eivätköhän he vallankumousta ja mellakoita pelkää. Mutta kuinka pitkälle vaikenemista ja peittelyä voi jatkaa? On merkittävää että kansalaiskeskustelu näistä aiheista tukahdutetaan valtamediassa huuhaaksi leimaten. Ja median piti olla vallan vahtikoira…
Sivuhuomio: ”It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.” (Henry Ford)
Tuo huomio on täysin laajennettavissa myös pankki- ja rahoitussysteemin ulkopuolelle, kaikkeen eliitin toimintaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Janne kannustavasta kommentistasi.
Vallan vahtikoira rooli on tosiaan valta osalta mediaa valitettavasti unohtunut. Nyt pitäisikin nimen omaan saada ihmiset sinne vaaliuurnille, että mitään mellakoita ei koskaan tänne Suomeen pääse syntymään. Ne ei ole koskaan johtaneet mihinkään hyvään.
Yritetään me täällä blogeissa antaa sitä tietoa mitä meillä on ja kannustaa ihmisiä pysymään rauhallisina ja äänestämään tulevissa vaaleissa mahdollisimman viisaasti.
Ilmoita asiaton viesti
Loistokasta tekstiä jälleen, Kari!
Aihetta sivuten:
http://jyrihovila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160289-…
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos palautteesta ja hyvästä linkistä. Suosittelen muillekkin käymään linkin takana lukemassa Jyrin hyvän tekstin.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Kari, jälleen kerran, hyvästä kirjoituksesta!
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Jorma kiitoksista.
Muille tiedoksi, että Jorma on tehnyt ansiokasta työtä omissa tutkimuksissaan aihepiirin sisältä. Käykää ihmeessä tutustumassa hänen kotisivuihinsa http://jormajaakkola.fi/ Se varmasti avaa asioihin taustoja ja jokainen voi tykönään sitten punnita, kuinka on minkäkin asian laita.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Kari kotisivuni linkittämisestä!
Lähiaikoina tulen kertomaan kansanomaisella tavalla Suomessa tehdyistä valtiopetoksista, joten pysykää kanavalla.
Ilmoita asiaton viesti
Pysytään kanavalla ja suurella mielenkiinnolla odotellaan mitä tulee. Nyt asioista puhutaan oikeilla nimillä ja juuri niinkuin ne ovat, ilman joutavanaikaista loruilua ”hyvinvointioikeusvaltiosta”. Sitä henkistä painetta ja -tuskaa ei voi ymmärtää syvällisesti muut kuin ne, jotka ne oikeusloukkaukset ovat itse henkilökohtaisesti kokeneet, joita Suomessa on melkoinen joukko; omaisuutensa ja taloudellisen tulevaisuutensa ryöstettynä pankeille.
Tuntee suurta kiitollisuutta niitä henkilöitä kohtaan, jotka ovat oikeuden- ja vastuuntuntoisia, että uhraavat aikaansa ja tarmoansa näiden asioiden esilleottamiseen siten, että niitä ei enään voi vähätellä, peittelystä ja salailusta nyt puhumattakaan. Muutamanlainen ”oikeusoppinutlakimieskin” oli niin varma, että ”naama punaisena huusi, että tuollaiset jätkät hommataan linnaan ja siihen kyllä löytyy keinot”.
Sallittakoon tällainen purkaus tähän väliin, koska samoin ajattelevia, kokeneita ja ”oikeudellisesti heitteille jätettyjä” on lukematon määrä muitakin yrittäjäkansalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoisia ajatuksia täällä. Huomiota kannattaisi kiinnittää myöskin valmisteilla olevaan TTIP-sopimukseen, joka nyt alasajon jälkeen on vaarassa tulla voimaankin kenties. Huomion lisäksi tarvittaisiin vähä äksöniä , voimien yhdistämistä, ajankohta on nyt melko otollinen, vähintäänkin vaalitulokseen pitää pyrkiä vaikuttamaan meidän kaikkien.
Tiedon jakaminen ja some tänä päivänä hyvä, ainoa aidosti demokraattinen media, täältä esiin nousevia, usein piiloteltuja asioita, kuten tämä TTIP, tullaan toivottavasti saamaan julkisuuteen ja julkiseen keskusteluun, sekä kansalasten tietoisuuteen sellaisenaan, kuin asia on.
TTIP
http://ttipinfo.wordpress.com/tietoja/
Artikkeli sopimuksen kritisoinnista:
”Stubb painosti kirjoittamaan myönteisemmin TTIP-kauppasopimuksesta”
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3268497/
Pro Gradu somesta:
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/1234567…
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Janne.
Tuo TTIP vaatisi todellakin enemmän huomiota. Puhutaan erittäin merkittävästä asiasta maamme kohdalta. Kiitos hyvistä linkeistä.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi et itse hyödynnä Suomen luonnonvaroja, jos se on niin helppoa?
Laitat vaan stagan pystyyn johonkin kallion nokkaan ja omit sen.
Sen jälkeen varmaan ilmoitat verottajalle etukäteen, että nyt on muuten kannattava projekti kyseessä.
Eli miksi et itse hyödynnä tätä?
Nyt ei taida olla lainsäädäntö esteenä. Joku muu on.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Antero.
Onko tuo joku syy, että sitten kannattaa lahjoittaa kaikki ulkomaille ilmaiseksi?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitoskiitos. Kunhan ihmettelen. Lainsäädäntöhän tehdään käsittääkseni vain niin aukottomaksi, kuin on tarkoituksenmukaista… Asiasta kohtalaisen tietämättömänä tulee vain mieleen, että näinkö täällä Suomessa ikäänkuin istutaan sen potin päällä, eikä tehdä itse mitään.
Tulee mieleen Talvivaara. Enemmän vaikuttaisi kiinnostavan Pekka Perän miljoonat, kuin kehittää vastaavaa kotimaisesti?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Antero.
Suomen lainsäädäntö kaivosasioissa on enemmän kuin vinksallaan. Katso tuollainen ylen pätkä, niin avaa hyvin asiaa, tai lyö googleen ”Suomi on Pohjolan Kongo, tule ja valtaa kaivos” http://areena.yle.fi/radio/1881370
Ilmoita asiaton viesti
”Politikkomme ovat mukana Venäjän pakotteissa, mistä kansana saamme kärsiä.”
Onko tämä kirjoitus tehty Tehtaankadun vai suoraan Kremlin toiveesta tavoitteena harjoittaa hajoita ja hallitse politiikkaa Moskovan etupiirissä eli Suomessa?
Toivon että Itsenäisyyspuolue IPU:n sisarpuolueet saavat laajaa kannatusta Venäjän Federaation tasavalloissa ja venäläiset kuten muutkin Federaation kansallisuudet itsenäisyyden.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentista Ilkka.
Johan taas typeriä joku jaksaa jauhaa. Sinun mielestäsi meidän pitäisi kärsiä kansana pakotteista joilla ei ole meille osaa eikä arpaa. Maksamme EU:lle toista miljardia vuodessa. Miljardi on tuhat miljoonaa ja nyt saimme maataloudelle torjuntavoittona 20 miljoonaa euroa joka on itikanpaska itämeressä. Pitääkö ne meitä ihan pelleinä. Oma maatalous ajetaan tämän takia alas.
Pääministerimme ei edes keskustele naapurin kanssa, kun sekin on ulkoistettu. Tämä on siis mielestäsi jotain Kremli propagandaa. Ihan kaikella kunnioituksella, niin kokeile laajentaa ajattelua vähän laajemmin.
Mehän täällä tehtaankadulla ollaan huolissaan siitä, että Suomi ajaa oman huoltovarmuuden alas samalla energian huolto suhteensa. Myös suomalaisten vanhuksista, ulkomaanveloista, kaivoksista, pohjavesistä metsistä ja muutenkin Suomen köyhistä. Että sillalailla juu.
Luitko muuten noita muita kohtia tekstistä ollenkaan?
Ilmoita asiaton viesti
Kari Rosenlöf.
Suosittelen ja tykkään kirjoituksesta.
Pahoin pelkään, että nämä asiat ovat sellaisia, että älykkyysosamäärä (ÄO) käyrän alempi puolikas ei ymmärrä näistä mitään.
Siksi saavat tapahtua ihan rauhassa. Ja meno varmaan jatkuu samana, kunnes sattuu riittävän usealle Suomen kansalaiselle omalle kohdalle jotain tarpeeksi vakavaa, joka herättää ”tämän päivän arkitodellisuuteen”.
Ja vielä sittenkin voi olla niin, ettei asioista opita mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kirjoitus. Suosittelen jos osaan. Jonkun verran voisi paneutua psykologiseen puoleen. Miksi establishmentti yhtenä joukkona on niin taitavasti valinnut asenneprofiilinsa yhteisen edun vastaiseksi? Esitän muutamia vaihtoehtoja:
-Kyseessä on jonkinlainen luokkataistelupsykologia, jossa terävimmät tajuavat, että yhteinen kakku pienenee, ja keskittyvät kaventamaan toisten siivuja?
-Kyseessä on muualla huipputaiteeksi kehitetty toisten johdattelu, johon Suomessa ei ole totuttu ja siksi on jouduttu johdatelluiksi?
-Kansanedustajien palkat ovat nousseet 1965 – 2015 kansalaisen keskitasosta (parempi kuin 50%) tasoon parempi kuin 85%. Tämä rekrytoi yksilöitä, jotka muutoin olisivat luoneet uran yrittäjinä. Nyt kansanedustajuus on yrittäjyyttä, johon kuuluu ammattimainen harhaanjohtaminen. EU on vain osa kuviota.
-Poliittisen vallan ja kasvun puuttuessa myös poliittisten mahdollisuuksien väheneminen johtaa sijaistoimintoihin, joita hakautuvat suorittamaan yksilöt, jotka ovat tottuneita/valmiita sijaistoimintojen toteuttajiksi. Eli siis yksilöt, joita ei kiinnosta, mikä on työn varsinainen tarkoitus.
Muita selitysmalleja en nyt keksi. Ehkä näistä jokunen pätee?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos.
Ennen tätä sanottiin kapitalismiksi.
Yhä on valta käsityksellä, että äänestämällä voi vaikuttaa,
mantra vaalien alla.
Olen eri mieltä. Yhä harvemmalla politiikkaan pyrkivällä on esim. aatteellisia ja oikeudenmukaisuuden tavoitteita muualla kuin valheissa, joilla äänet saalistetaan hyväuskoisilta.
Aito tavoite on omien taskujen täyttäminen ja vallanhimon tyydyttäminen.
Nämä tavoitteet eivät ole puoluesidonnaisia.
Syyt tällaiseen kehitykseen ovat yksinkertaiset.
Ne on oivallettu kauan sitten.
Ilmoita asiaton viesti
Niin on jos siltä näyttää…?
Aamuteeveessä kerrottiin juuri kuinka USA:ssakin oli juuri listattu niitä tekijöitä, jotka tekevät Suomesta onnellisten ihmisten (KALLIIN) ihannemaan.
Ja sekin lista oli pitkälti oikea, sillä niin on jos siltä näyttää…?
Omasta mielestäni Suomessa voi erityisen hyvin etuoikeutettu viidennes.
Paljon kurjemmin ja puutteellisemmin, osin jopa köyhyysrajalla sinnittelevä viidennes ja kohtuullisesti pärjäilee puolet kansasta.
– Tarkempaa ja kriittisempää tarkastelua, ja mm. poliittisia päätöksiä tulisi kohdistaa juuri etuoikeutettujen ja kaikkein heikommin pärjäävien viidenneksiin?!
Ilmoita asiaton viesti
Kíitos komentistasi Seppo.
Katsos, vuosia vanha kirjoitukseni herännyt eloon. Tämän kirjoituksen jälkeen onkin ehtinyt tapahtua paljon Suomen maassa. Tosin monia asia vain alaspäin kiihtyvällä vauhdilla kuten omaisuuden myynnillä sekä uutena ilmiönä tämä suur maahan muutto.
Suomessa, kuten kaikkialla maailmassa on pieni eliitti, joka elää ja voi hyvin sekä köyhät meillä on aina keskuudessamme. Mielestäni olisi todella aika herätä katsomaan suomalaisten etuja. Ei suuryhtiöiden, joilla kohta jo täysi verotusoikeus Suomessa.
Ilmoita asiaton viesti