*

karirosenlof

Suomalainen - tiesitkö, että sinut on ryöstetty?

Niin juuri, luit oikein. Sinut on ryöstetty, ja putsaus on käynnissä  huomaamattasi  edelleen. Olet raaka-ainereservaatin intiaani  ja saat  lasihelmiä rikkauksiasi  vastaan.  Olet uhrina iästäsi huolimatta.  Tämä koskee jokaista kansalaista vauvasta vaariin ja se jatkuu juuri niin kauan, kun on vielä jotain vietävää ja annat sen tapahtua.

Syntymälahjana saat ensimmäisen vekselisi, joka tällä hetkellä on noin 17 400 euroa. Suomen valtio ahmii velkaa ennätysmäärin pitääkseen sinut tyytyväisenä ja näyttääkseen kaiken olevan kunnossa, koska sinä voit äänestää seuraavissa vaaleissa (velkakello.fi). Tämä on tosin vain valtion lainojesi osuus. Maksettavaksi jää tietenkin vielä kuntien velat.  Näitä saat maksaa koko lopun elämäsi takaisin, vaikka sinulla ei välttämättä ole tähän mitään osuutta.

Kansallista maaomaisuuttasi,  joka on elättänyt isäsi, isoisäsi ja koko muun sukusi vuosituhansia on luovutettu mittavia määriä ja sama maiden valtaus jatkuu kiihtyvällä vauhdilla. Luonnollisesti luovut makean veden varannoistasi lisäksi näillä kaupoilla. Sinä et hyödy tästä mitenkään http://www.talouselama.fi/uutiset/mt+metsahallituksen+metsien+myynti+kasvaa+hurjasti/a2265842

Sinun maasi alta viedään rikkaudet juuri samoin kuin siirtomaavaltioissa. Maasi Suomi on maailman toiseksi houkuttelevin kohde kaivostoiminnalle johtuen valtavasta mineraalipotentiaalistaan ja siitä, että olet luonut valmiit kartat, josta noutaja voi viedä parhaimpansa antamatta sinulle edes lasihelmiä. Yli kymmenesosa maa-alastamme on varattu tavalla tai toisella kaivosteollisuudelle.  Se on noin Belgian kokoinen maa-alue. http://yle.fi/uutiset/tuoko_ryntays_kaivoksen_naapuriisi_katso_kartalta/6476988. Miljardien arvoisia kaivoksia oletkin jo lahjoittanut käytännössä ilmaiseksi Norjaan. http://maailmankuva.com/vaalikone/jyri-hakamies/growhow-kaupassa-lahjoitettiin-soklin-miljardien-arvoiset-malmit/25

Sinulta viedään kiihtyvää vautia erilaista elintärkeää  infrastruktuuria lopullisesti sekä elintärkeitä yrityksiä ympäriltäsi. Lisäksi olet lahjoittamassa 170 miljardin eläkevarantosi parempaa käyttöä varten http://www.tekniikkatalous.fi/talous/eu+laajentaa+saantelyaan+kuinka+kay+suomalaisten+elakevarallisuuden/a1017847

Lisäksi sinua kiristetään jatkuvasti erilaisilla maksuilla, velvoitteilla ja veroilla, koska annat tämän kaiken ympärilläsi tapahtua. Kukaan ei ole sinua puolustamaassa. Kuten huomaat, heimopäälikkösi  ei sinun ryöstöäsi juuri jarruttele, koska he saavat tulilientä ja pussillisen lasihelmiä, kun sinun isiesi maat ja varallisuus viedään. Olisiko kohta aika vaihtaa heimopääliköitä?

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Muista jakaa tietoa kirjoituksesta mikäli pidit siitä. Valtamediat kun eivät mielellään asiasta juuri kerro.  Suosittelen lämpimästi lukemaan myös muita mielenkiintoisia blogini kirjoituksia kuten:

Laillisesti ryöstetyt

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostety...

Suomalaiset -maailman nopein kansa.

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180138-suomalaiset-maailman...

Unelma paremmasta maasta

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179751-unelma-paremmasta-ma...

Suomalaiset, maailman rikkain kansakunta.

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179617-suomialaiset-maailam...

Äänestäjän ohjekirja.

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179283-aanestajan-ohjekirja

Suomalainen. Oletko valmis tulevaan elintasoromahdukseesi?

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179087-suomalainen-oletko-v...

Suomi olisi edelleen maailman rikkaimpia maita jos,    

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/178257-suomi-olisi-edelleen...

 

Lisää kirjoituksiani löydät profiilini takaa

 

Lisäys 13.11.2014 Haluan sydämestäni kiittää teitä kaikkia lukijoitani. Olette jakaneet tietoa kirjoituksestani. Kirjoitukset ovat tavoittaneet huikeat  111 400 sivukatselua kuukaudessa. Muutos lähtee teistä. Luodaksemme paremman tulevaisuuden meille kaikille, tarvitsemme tekoja. Niissä jokainen meistä on tärkeä. 

 

Cheers

 

Kari R

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

50Suosittele

50 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (104 kommenttia)

Käyttäjän RogerB kuva
Alexander Holthoer

Purevaa sarkasmia ja aikas´ hersyvä analogia...

ei vain naurata - kiitos kuitenkin, Kari.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos palauttesta Alexander,

Jotenkin tätä tilannetta olisi kansalle tosiaan saatava kerrottua.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista Hannele.

Tämä on juuri se pointti, jota tällä kirjoituksella haen. Pitäisi nimen omaan avata silmät mitä täällä Suomessa oikein tapahtuu.

Käyttäjän HenriKarjalainen kuva
Henri Karjalainen

Kirjoituksen näkökulmat nakertavat luottamusta valtiovallan kykyyn hoitaa Suomen asioita.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista Henri. Tuon vallitsevia faktoja esille. Kirjoitus on tarkoitettu nimen omaan avaamaan myös valtiovallan silmät, jotta he puuttuisivat vallitsevaan tilanteeseen asian vakuvuuden vaatimalla tavalla.

Jos he eivät halua ajaa Suomen kansalaisten parasta, olisi ehkä viisaampi valita uusi työ, koska ymmärrän, että heimopääliköiden tärkein tehtävä on huolehtia heimon asioista ja heimolaisten hyvinvoinnista.

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen

Maastamme on myyty ennennäkemätön määrää valtion tuottavia yrityksiä, kansallisvarallisuutta ja luonnonvaroja pilkkahinnalla. Arviolta noin 500-1000 miljardin arvosta on kansalaistemme omaisuutta siirretty ulkomaisille sijoittajille alle kirpputorihintojen.

Samaan aikaan ovat päättäjämme sallineet nimettömän omistuksen ja voidaanko olla varmoja etteivät päättäjämme saa itse osuutta putsatusta valtion omaisuudesta? Kun maailman parhaat fosfaattivarat myytin alle prosentilla niiden oikeasta arvosta Norjalaiselle Yaralle, niin mistä me kansalaiset voimme olla varmoja etteivät asiasta päättävät tahot omista Yarasta osuuksia veroparatiisien kautta?

Itse uskoisin olevan hyvin todennäköistä että päättäjillämme on salaisia omistuksia myymistään valtion yhtiöistä, koska muuten täytyisi todeta päättäjiemme olevan mielisairaita! Vain täysin edesvastuuttomat luopuvat omaisuuksistaan murto-osalla omaisuuden kokonaisarvosta ja jos hallituksessamme, eduskunnassamme ja virkamiehissämme on tällaisia edesvastuuttomia vallassaolijoita, heidät pitäisi samantien poistaa päättävistä asemistaan ja laittaa mielisairaalahoitoon!

On myös täysin selvää että omaisuuksien myyntiin osallisten toimet olisi tutkittava ja laitettava nämä henkilöt henkilökohtaiseen vastuuseen niin omalla omaisuudellaan kuin rikosoikeudellisestikin!

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos Markku jälleen väkevistä kommenteistasi.

Tuo myynti vauhti on todella päätä huimaava. Mitä olemme saaneet tilalle? Velka sen kun kasvaa. Ei tätä kukaan maalaisjärjellä voi todella tajuta, eikä tätä oikein enää tyhmyyden piikkiinkään voitane laittaa. Mikä siis on todellinen päätösten motivaatio, sitä voi jokainen omalla kohdallaan miettiä.

Putkahteleehan välillä aina julkisuuteenkin asti näitä ristikytköksiä, hyväveli järjestelmiä ja muita törkeyksiä, mutta eivätpä ne mihinkään toimenpiteisiin koskaan ole johtaneet. Mistäpähän se taas mahtanee kertoa?

Tutkittavaa olisi yhdelle tutkimusrymälle kyllä tässä vyyhdissä vuosiksi, mutta eipä se korppi korpin silmää noki.

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen

On enemmän sääntö kuin poikkeus, että valtion omaisuutta myydään alihintaan - niin Suomessa kuin ulkomailla. Se tosin johtunee siitä, ettei päättäjillä yleensä ole kovin hyvää käsitystä siitä minkä arvoinen jokin julkinen omaisuus on.

Toisaalta on paljon konsulttifirmoja, joita on mahdollista palkata tekemään arvonmääritys tietylle omaisuudelle. Jos ei itse tiedä jonkin hintaa, niin kysy toiselta.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Totta tuokin, mutta en möisi metsiämme, pohjavesiämme tai kaivoksiamme mistään hinnasta. Ne kuuluvat sukupolvesta toiseen aina Suomelle. Ei siitä montaa vuotta ole kun niitä yritettiin pyssyllä viedä, niin ammuttiin takaisin. Nyt ei laukaustakaan ja olemme kohta putsattu kansa.

Eri juttu jotkut firmat joilla voidaan tehdä hieno tili ja sijoittaa järkevästi uuteen tuotantoon.

Cenita Sajaniemi

# 7 Peukku!

Kuka nämä voisi tutkia - Suomessa?

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Joku puolueeton "onnettomuustutkintalautakunta", jossa on laaja kirjo eri tason ammattilaisia. Lisäksi tutkinnan on oltava täysin aviointa. Komitealla ei saa olla minkään laisia ristikytkentöjä mihinkään tutkittavaan henkilöön, asiaan, yhtiöön ja niin edelleen.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #79

Löytyisikö osaavia uskaliaita?
Ketkä lähtisivät tähän? Kuka kokoaisi aivot/voimat? Missä?

Niin - tässä linkissäsi jo taitavia tietäjiä löytyy. Sitten seuraava askel.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #80

Cenita. Osaajia varmasti löytyy, enkä usko, että rohkeuttakaan puuttuu jos on riittävä tuki takana. Ketjussa tosiaan monta osaajaa ja heidän tuttunsa sekä heidän tutuntuttunsa. Lisäksi koekeakoulut suorastaan pullistelevat tietotaitoa, jotka varmasti olisivat kiinnostuneita tehtävään.

Seuraava askel on äänestää tämä sakki ulos ja uudet kansaa ajattelevat edustajat tilalle.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #82

Pieni ongelma on siinä, että oikea tieto ei leviä (Hesari). Juttelin erään kaverini kanssa siitä, että kaikki suuresta ikäluokasta, jotka PÄÄSIVÄT oppikouluun, äänestävät kokkareita.
Eivät tunne/tiedä politiikasta mitään.... eihän se hienoja kiinnosta.... mutta - äänestäminen kuuluu asiaan.

Joten näiden kauniiden ja rohkeiden paremminvoivien kaataminen onnistuu heikosti.
Taitaa olla Hesarillakin - rahakysymys.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #83

Cenita. Se on juuri näin. Media-aikaa tai palstamillimetrejä on käytännössä mahdoton saada. Kaikki pitää perustua sosiaaliseen mediaan ja ihmisten omaan aktiivisuuteen. Jos eivät sitä tee, niin muutosta ei varmasti tule.

On hyvä huomioida, että vastapuolella on kaikki media hallinnassaan. Lisäksi mittavasti rahaa, sekä kaikki tämänhetkinen valta kaikessa. Muutosta haluavin puolella on tosin enemmistö, joka on ainut kortti. Muuta ei yksinkertaisesti ole. Käyttämällä tätä korttia muutos saadaan aikaiseksi lainopillisin keinoin, kuten asia kuuluu tehdä.

Lyhykäisyydessään kaikille. Linkittäkää faktaa, keskustelkaa, lukekaa, olkaa aktiivisia ja enen kaikkea äänestäkää oikeasti osaavaa ihmistä seuraavissa vaaleissa. Suomelle tulee todella kovat ajat.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #84

...."Suomelle tulee kovat ajat " .....

Minkäänlainen pelottelutaktiikka ei onnistu!

Ihmiset sietävät mitä vain, jos kokevat sen oikeudenmukaiseksi. Siinä se voima.

Koko media tulee esittämään meille taas nämä hymyilevät naamat . . . Kertauksen vuoksi olisikin hauskaa katsella Pinocciota kädet heilumassa, Sinnemän hymyilemässä tarjoten parempaa . . . Suomea, ruotsalaisen puolueen rikkaamman Suomen puolesta jne... ja kansakoulun opettajan "työsopimus" . . . ja siihen vielä takinkääntäjien kuorolaulu. Näiden takinkääntäjien luetteloa tuleekin pitää esillä. Heitä on koko porukasta melkein 100 kpl.

Eikö heitä hävetä? Pettivät äänestäjänsä.... ja uudelleenko aikovat ehdolle? Mitä tekemään?

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #85

Cenita. Kysymyksessä ei ole mielestäni mikään pelottelutekniikka. Tämä vain on kylmä fakta. On helpompi suhtautua tulevaan kun sen vain nöyrästi sisäistää. En ole valitettavasti nähnyt missään ensimmäistäkään valon pilkahdusta tästä tilanteesta ulos, joten ei nämä ajat ainakaan helpommiksi tule. Itseasiassa on paljon asioita, jota laajempi kansanosuus ei edes tiedä.

Niin, kohta saamme taas nähdä isolla rahalla tuotettuja mediapätkiä hymyilevistä naamoista. Näitä toistoja tulee kuukausikaupalla. Lehdet Annasta Apuun ja siltä väliltä esittelevät heidän perheonneaan ja mahtimediat pitävät muuten alati esillä. Kaikki ajankohtaisohjelmat haastattelevat ainoastaan valtaa tekeviä.

Niin se vain toimii. Siinä mielessä vain on nyt historialliset vaalit, että kaiketi isompi kansanosa on tajunnut, että seinään mennään ja vauhdilla. Eli on jopa mahdollisuus, että sumutus ei tälläkertaa enää uppoa.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #86

Siis? Suomenkieliset eivät tiedä ketä äänestää ja ruotsinkieliset ovat ahkeria äänestäjiä, joten tälläkin kertaa hallituksessa tulee olemaan Rkp ja heidän apupuolueensa.
Sipilä pitää suunsa kiinni, ettei tulisi mitään sanottua; kokoomus teki Kataisen aikana valtavan mahalaskun . . . mutta kun äänestäjät ovat pikkuporvareita.... !

Rumalta näyttää!

Kerroit tuosta maiden valtauksesta yms. Kimmo Sasi taisi jo 90-luvulla olla myymässä vesiämme Arabeille.

Pietikäinen halusi Suomesta imaamien koulutuskeskuksen.

Et kuitenkaan sitä kertonut, että kohta jo toistasataa tuhatta mamua on myös Sinun ja minun ruokapöydissämme.

Käyttäjän heikkitoivonen kuva
Heikki Toivonen

Aikooko Kari ehdolle ensi kevään vaaleissa jonkin puolueen listoilta?

Suosittelen kyllä, ja tulen suosittelemaan kirjoituksiasi eteenpäin. Potentiaalia näköjään löytyy.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitoksia kannustavasta palautteesta Heikki.

En ole tosiaan tuollaista asetelmaa pohtinut. Seuraavat vallankahvassa olijat saavat työkseen käytännössä konkurssikypsän Suomi Oy Ab:n hoitaakseen. On paljon helpompi johtaa hyvinvoivaa valtiota. Tulevilla päättäjillä ei ole kuin vaikeita päätöksiä edessään, mutta jonkinhan sekin on tietysti tehtävä.

Käyttäjän heikkitoivonen kuva
Heikki Toivonen

Tuo on totta, mitä sanoit seuraavasta hallituksesta. Oli Kataisen toimista mitä mieltä tahansa, niin jo hän johti Suomen toisen maailmansodan jälkeisen historian tähän mennessä vaikeimman tilanteen aikaista hallitusta. Se on joka tapauksessa hyvä aina muistaa. Seuraavan hallituksen tilanne siis vielä vaikeampi.

Nyt on jo pitkälti sellainen tilanne, että hyvinkin ennakkoluulottomat ja pitkälti ennennäkemättömät sarjat ehdotuksia ja niiden toteutuksia sekä uudistuksia toimintatavoissa jne. voisivat osoittautua jälkeenpäin tarkastellen fiksuksi liikuiksi.

Pitkälti urautuneiden ja leipiintyneiden nykypoliitikkojemme puoleen en enää välttämättä kääntyisi, jos itse saisin valita Suomelle johtotroikan viemään maamme pois hyvin hankalasta suostaan. Paras vaihtoehto johtoporukaksi olisi todennäköisesti monelle hyvin yllättävä, ja luulen, että sinun kannattaa vaikuttamaan pyrkiä.

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen

Olen samaa mieltä, että Karissa on vahvaa poliitikkoainesta.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Syvä kiitos luottamuksenosoituksesta Heikki ja Jori.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #38

Olen muiden kanssa samaa mieltä ja olisin henk.koht. enemmän, kuin iloinen jos saisimme sinut IPUn leiriin muiden fiksujen sekaan kääntämään tätä laivaa.

Jos houkutus on riittävä tai edes kiinnostus heräsi uskallan luvat, että Timo Isosaari on enemmän kin mielisään saadessaan yhteydenoton sinulta.

Kiitos
Hämis.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #56

Syvä kiitos luottamuksen osoituksesta Hämis.

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen

Hyvä kirjoitus!

Minulla ei ennen tätä ollutkaan kokonaiskuvaa aihepiiristä. Hyvä tiivistelmä. Kiitos kun jaoit.

Itse olen valmis hyväksymään kaivosoikeuksien ja kaivosalueiden antamisen (lähes) ilmaiseksi, jos se tuo työpaikkoja. Vähän sama käytäntö, kuin jos kunta antaa ilmaiseksi tontin yritykselle, jos se tulee kuntaan ja tuo sinne työpaikkoja. Talvivaaran ympäristöongelmista viisastuneena vain on valvottava tarkkaan, että ympäristösäännöksiä noudatetaan.

Mitä tulee siihen, että suomalaisten eläkevaroihin koskettaisiin, niin OIKEIN VALVOTTUNA voi olla hyväkin asia, että ainakin osa eläkevaroista annettaisiin yksityisen sijoitusyrityksen hallinnoitavaksi - mm. Hollannissa on siirretty eläkerahastoja brittiläisen Carlyle Groupin hallinnoitavaksi. Huomioiden tiettyjen kotimaisten eläkevakuuttajien kehnon suoritustason eläkevarojen sijoitustoiminnassa, voisi olla jopa hyvästä, että markkinoille tulisi yksityisen sektorin kilpailija. Mutta tämä siis vain OIKEIN VALVOTTUNA.

-

Toisaalta on myös pidettävä mielessä, että Suomi on elänyt yli varojensa ja velkaantunut. On moraalisesti oikeudenmukaista, että velkojat saavat velkansa takaisin - jos ei muuta, niin Suomen kansallisomaisuuden realisoinnin kautta. Kipeää tekee, mutta emme voi tehdä niinkuin Argentiina. Argentiina otti velkaa, muttei maksanut takaisin. Seuraukset voimme nähdä mm. Argentiinan luottoluokituksessa.

Siksipä velkaantumisen taittaminen ja Suomen talouspolitiikan järkevöittäminen olisikin ensisijalla - jos siis haluamme pitää kansallisomaisuutemme omanamme.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista ja palauttesta Jori.

Upeaahan se olisi, jos niitä työpaikkoja saataisiin, muuta esimerkiksi tämä Kemira GrowHow kaupasta tulevat Soklin työpaikat nähtävästi menevät enmminkin Venäjän suuntaan ja rikkaudet Norjaan.

Eläkkeistä taasen tuntuvat olevan kiinnostuneet Euroopan tyhjän kirstun vartijat. Olisihan siinä meillä taas yhteisvastuullisuutta kerrakseen. Tässä yksi hyvä avaus kuinka varantoja voisi mahdollisesti ajatella käyttää http://seppohautaaho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1782...

Varojen yli toki on eletty, mutta lypsävää lehmääkään ei kannata tappaa. Jos ajatellaan vaikka näitä valtavia kaivos varantoja kuten Soklli, niin kyllä sillä voi velkaa maksaa arviot kaivokselle kymmeniä miljardeja. Kotimaisesta energiasta voimme raapaista vuodessa useamman miljardin helposti.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Joni, tuohon työllistämisansaan ei pidä mennä. Esimerkiksi Soklin osalta vain louhinta tapahtuu täällä, eikä se tuo meille kuin ehkä satakunta työpaikkaa. Eikä ole mitään takeita, että porarit tai dumpperikuskit ovat suomalaisia. Työvoiman vapaa liikkuvuus nääs.

Jalostus tapahtuu Venäjällä, venäläisellä maakaasulla, koska siihen ei ole mitään järkeä käyttää muita energiamuotoja niiden hinnan vuoksi. Lannoitteiden hinnat nousevat ja samalla elintarvikkeiden hinnat ryöstäytyvät käsistä, ainakin pienituloisten näkövinkkelistä. Ainoa, mistä ei tule olemaan pulaa, ovat pienituloiset, jotka jatkavat lisääntymistään markkinoiden avittamana.

Suomen velkojen tasapainottamiseen ei puolestaan ole eurojäsenyydessä jäljellä ainuttakaan keinoa. Jokainen toimenpide vain syventää kurimusta kotimarkkinoilla, eikä mitään kasvua ole näköpiirissä vuosikausiin. Ei me olla yhtään erilaisessa asemassa Kreikkaan nähden, vaikka lähtötilanne olikin parempi.

Poliitikkojen ja valtamedian rummuttama mielikuvateollisuus leijuu sakeassa ilmassa ja ilma haisee siltä itseltään. Sorry vaan, mutta olemme aivan tyhjän päällä.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Täyttä totta Timo. Parempi suunnitelma olisi seuraava.

Suomi peruu koko kaupan tavalla tai toisella. Esimerkiksi kauppa todetaan laittomaksi ja avaa kaivoksen Suomalaisella työvoimalla. Jalostus tapahtuu Suomessa, josta loppuaine toimitetaan maailman markkinoille. Näin tienamme itse työpaikat, sekä miljardit kaivoksesta. Saataisiin sitä täytettä edes vähän tyhjän päälle.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #34

Tässä pitää tutkia kuka tai kutka sopimukset teki ja tarkistella korruptio mahdollisuudet.... Ei suomalainen politikko ole sen parempi, kuin muun maalaisetkaan, vaikka Suomi on ainut maa Euroopassa jossa Siemens ei ole jäänyt kiinni lahjuksista (Hämiö)...

Kaikki kansanvaltaa halveksuvat sopimukset aina lainoista omaisuuden myyntiin on peruttavissa Odious debt - lausekkeella. http://en.wikipedia.org/wiki/Odious_debt tai lahjustapauksessa sopimus on katsottava pätemättömäksi

Käyttäjän JouniHalonen kuva
Jouni Halonen Vastaus kommenttiin #34

Näilläkin palstoilla on kirjoitettu, että Yaran kaivosoikeus Savukosken Soklissa olisi vanhentumassa ja kun Suomen valtio ei onneksi ole tukemassa rataa kaivokselle voikin käydä niin, että ....ei kai nyt sentään...oikeudet palaavat esim. Suomen valtiolle.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen Vastaus kommenttiin #75

"oikeudet palaavat esim. Suomen valtiolle."

Hallitukset ovat tehneet jo 30 vuotta kaikkensa omistuksien ja oikeuksien siirtämiseksi maan rajojen ulkopuolelle, miksi nyt toimisivat toisin?

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen

Kiitos, Timo.

Menisin silti "työllistämisansaan". Satakunta työpaikkaa on parempi kuin ei mitään, ja sekin parempi, että niihin työllistyvät ei-suomalaisperäiset työntekijät, kuin se, ettei niihin työllisty kukaan.

Mitä tulee tyhjän päällä seisomiseen, niin on totta, että asiat ovat huonommin kuin vaikkapa 1990-luvulla. Mutta ei kuitenkaan kannata lannistua. Pienin askelin eteenpäin.

Olethan lukenut kirjoitukseni "Ei enää yhtään lisää sosialidemokratiaa, kiitos!", http://jorikostiainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/178...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #65

Ei auta, että ulkomaalainen sijoittaja työllistää kaksisataa henkeä, kun voitto menee maan rajojen ulkopuolelle.

Käyttäjän hannuaro1 kuva
Hannu Aro

Hallitus kaipaa unilukkaria herättelemään, muulloinkin kuin vaalien alla. Ei voi kuin todeta niin kuin Presidentti Kekkonen: "saatanan tunarit" miten olette asioita hoitaneet.
- Enemmän julkisuutta vaan näillä kirjoituksilla, Suurkiitos.
Syöttötariffilaki tuulivoimalla tuotettuun sähköön oli Pekkarisen perheen puhallus johon on varattuna suoraa tukea 2 miljardia euroa, 12 vuoden aikana jaettavana tukena. Tähän pitää lisätä reilusti saman verran kuluja lisää voimalinjoista ym. infran rakentamisesta jota bisnes vaatii.
Tehotaseessa tuulivoima on nollan arvoinen sekundasähkö, joka vaatii vesivoimaa tuki ja säätövoimaksi vierelleen saman tehoisena.
Tuulivoima ei itsessään ole koskaan kannattava sähköntuotantomuoto.
Ideologiaan perustuva poliittinen päätös vetää Suomen velkakuoppaan josta ei enää ylös pääse omin avuin, tulisiko Kreikka pelastamaan..

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista Hannu,

Kyllähän meitä herättelijöitä on ollut, mutta meitä kun ei vain tahdota kuulla. Kuopassa ollaan, mutta onhan meillä jo pelastaja tulossa uusilla ideoilla lähempää tuolta Ruotsin maalta.

Mitä taas tuulivoimaan tulee, niin siihen lyötiin kaikki paukut ja kaikki muu uusiutuva energia jätettiin täysin takavasemmalle. Ja tuuli ei tuota edes prosenttia Suomen energiasta. Jos vertaa vaikka turpeeseen on kasvu vuodessa 37 TWh ja puulla 200 TWh josta noin 100 TWh voitaisiin hyödyntää energiana. Tuontienergia lasku rupeaa nettona olemaankin kohta jo 9 miljardia nettona vuodessa.

Lisää energiasta löytyy blogini kirjoituksista

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/16355...

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/15840...

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/17682...

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Ei tällä heimolla mitään päälliköitä ole ollut vuosikymmeniin. Erilaisia loitsumestareita ja alkemisteja on kyllä tanssahdellut manaamassa talouskasvua, vaikka ainoa seuraus on ollut, että sellaista tuottavat yritykset ovat paenneet ulkomaille ja loputkin kiertävät lakeja pärjätäkseen äärimmilleen doupattujen kartellien puristuksessa.

Media rummuttaa vieressä vähäjärkisyyden ylistystä, kun viranomaisparat siirtelevät ongelmia kasasta toiseen ja viimeiset city-mohikaanit napsivat itsestään selfieitä valtion tyhjän kirstun päällä.

Ei se mitään, myydään loputkin ja varmistetaan TTIP-sopimus hyväksymällä, että emme voi puuttua millään tavoin uusien omistajiemme voittojen, eikä edes vahinkojen rajoittamiseen.

Kehitysmaaksi kolmessa vuosikymmenessä on kyllä aivan historiallinen saavutus.

Työpaikkansa, eläkkeensä ja palvelunsa vielä säilyttäneet eivät ole ymmärtäneet yhtään, että ne ovat vain ontoksi koverretun velkavuoren päällä. Yksi maailman koulutetuimmista kansoista osoittaa, ettei se ole oppinut mitään, eikä se ole puolustus, että kykenee olemaan ymmärtämättä viidellä eri kielellä.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Terve tuloa Ryöstetyn kansan heimoneuvoston kokoukseen Timo.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Kiitos! Otan kutsun vastaan ja lupaan lyödä riittävästi faktaa pöytään.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #26
Käyttäjän JuhaniAhonen kuva
Juhani Ahonen

Meillä ei ole todellakaan ollut viime aikoina päälliköitä, johtajia - valtiomiehistä puhumattakaan. Pitääkö lähteä hakemaan rajojen ulkopuolelta tästä kansasta huolta pitävää johtajaa?

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista Juhani. Meillä on todellakin valtiomies puute tässä valtiossa joka ajaisi meidän todellisia kansallisia etujamme. Nykytilanteessa tuntuu siltä, että pelataan muiden pussiin eikä niinkään oman kansan eduksi.

Olisi meillä varmasti kotimaisiakin hyviä maanjohtajia. Voi kun niitä tulisi vain valituksi päättäville paikoille. Tuntuu vain kansa suosivan enempi julkkiksia ja vanhoja edustajia vaaleissa. Poliittinen muisti on ihmeen lyhyt.

Käyttäjän JuhaniAhonen kuva
Juhani Ahonen Vastaus kommenttiin #102

IMO, Tämä on iso ongelma emmekä varmaan ainoat, jotka jakavat tämän. Haluaisin olla alainen sille johtajalle, joka meitä kaikkia primääärisesti huolehtien veisi asioita eteenpäin. Sellaista johtajaa ei vain ole näköpiirissäni. Vaalien jälkeen valitsemistasi johtajista ( kutsutaan myös edustajastasiksi) näet takapuolen kun he siirtyvät seurestelemasaam lokaalien tai EU-tasoisten korporaatioiden kanssa itse asiassa palkkansa maksajia vastaan. Tätä voisi kutsua Byrokratian Diktatuuriksi. Tämä on minusta inhottavaa ja siksi en halua enää äänestää nykyjärjestelmässä minua silmään kusevia.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Minä nyt olen sen verran pessimisti (vai realisti?), etten usko päättäjien herättelemisen auttavan mitään. Päättäjät ovat hereillä ja he ovat puolensa valinneet. Eikä se puoli ole suomalaisten puoli, kuten kirjoituksessasi tuot ilmi.

Pelastus, jos se on löydettävissä, tulee kansalaisilta itseltään. Ja siinä ei auta pelkkä silmien aukaiseminen. Nyt on löydettävä kansalaisten yhteishenki, yli puolue ja ideologisten rajojen. Tämän puoluediktatuurin ja rahaeliitin harrastaman Suomen alasajon pysäyttäminen on helppoa, kun ymmärrämme kaksi seikkaa: ensinnäkin meitä on enemmän ja toisekseen, heti kun lakaamme kumartamasta rahan ja titteleiden edessä, ne menettävät kaiken valtansa meihin nähden.

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen

Mieluummin kuitenkin evoluutio kuin revoluutio.

T Piepponen

Mutta kun meno lähentelee Idioottiluutiota.

Itse kirjoitus oli omaan makuun ärsyttävän korrekti, mutta nasakasti täyttä totta.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #22

Kiitos palauttesta Pieponen.

Idioottiluutio on erittäin hyvin asiaa kuvaava uusi Suomalainen termi.

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen Vastaus kommenttiin #22

Vallankumous vie asiat vain entistä pahempaan suuntaan. Useimmat luulivat 1917 Venäjällä, että kohta saamme ihanneyhteiskunnan. Helvetin he saivat sen sijaan.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiirtos kommentista Kristiina. Näen asian juuri samoin kuin kerrot.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Jos muuten joku ei hoksannut lasihelmi-analogiaa, niin valitettavasti se on täyttä totta.

2008 romahduksen jälkeen esim. Yhdysvaltain YKSITYINEN! keskuspankki on luonut täysin tyhjästä noin 16 000 000 000 000 dollaria pelastaakseen finanssimarkkinat. 1 biljoona taitaa olla noin sadan mailin paksuinen nippu 1000 dollarin seteleitä, eli 16 biljoonaa riittää helposti Suomen päästä päähän päällekkäisinä seteleinä.

Me emme saa siis edes lasihelmiä, vaan kasan arvotonta paperia, jossa on lähinnä lämpöarvo jäljellä, eikä itse asiassa sitäkään, koska todellisuudessa raha on vain bittejä tietokoneella ja numeroita kirjanpidossa. Vakuudeton lupaus, jota vastaan luovutamme kaiken reaaliomaisuutemme. Ainoan, jolla on merkitystä.

Itse olen yrittänyt tolkuttaa tätä monin eri tavoin lähes 4 vuotta, mutta perille ei tunnu menevän, vaikka ei tässä mitään ylivoimaista pitäisi olla?

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos Timo tuosta. Se on tosiaan monelle hieman vieras tuo rahan synnyn mekanismi ja mitä se loppupeleissä on. Näin se tosiaan menee, vastineeksi saamme käytännössä lämmintä kättä hävittäessämme kansallisen omaisuutemme.

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

yllättävää, että niin paljon kaivoksia voi tulla tänne Suomeen. Tulevaisuutemme näyttää valoisammalta.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Niin, Afrikassahan se on näyttänyt valoisammalta jo pitkään...

Tasapainottuu se tilanne toki silläkin, että laskemme elintasomme Afrikan tasolle, joka ei koskaan ole onnistunut edes nousemaan.

Itse kaipaisin hieman laadukkaampaa suunnittelua ja kunnianhimoisempaa ajattelua.

Käyttäjän karifa kuva
Kari Fagerström

Turha odottaa, meillä keskitytään järjestämään tämän päiväisiä ekonomistien teatteriesityksiä, joita sitten yhdessä eri uutisissa ylistetään ja toivotaan ihmettä tapahtuvaksi. Päätökset meidän osalta tehdään aivan toisissa pöydissä ja sinne meidän johtajilla ei ole mitään asiaa. Odotellaan josko Katainen jostain löytää ne luvatut 300 miljardia, varmasti niidenkin osalta meille lankeaa vain iloinen maksajan rooli.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #42

Kiitos kommentista kaima. Tokihan asioita voi aina muuttaa. Voi sitä nyrkkiä lyödä pöytään ja tuumata, että me tehdään tai ollaan tekemättä.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari Vastaus kommenttiin #42

Kari, luulenpa ettei löydä. Viikon kuluttua olemme hieman viisaampia, kun pankkien jälleen kerran vajavaiset stressitestit julkaistaan, sopivasti sunnuntaipäivänä, jolloin pankit ovat kiinni.

Saattaa olla että sille olemattomalle 300 miljardille löytyy valmis käyttökohde, eikä edes riitä.

Kyllä me voimme aika luottavaisin mielin jo alkaa keskustelmaan Suomi-nimisen konkurssipesän uusjakoon liittyvistä periaatteista, ainakin näin epävirallisesti, koska virallisesti siitä ei sovi puhua. Sääli, että monen elämä ehtii odotellessa mennä tosi huonoon malliin.

Sijoitusvinkkini onkin soppatykki, jonka ympärillä keskustelu saattaa vielä onnistua rakentavassa hengessä.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #46

Timo. tostakin aiheesta kerkesin kirjoittamaan ja koko 300 pelastavaa miljardia on iso vitsi, kuten Jykämmekin......

http://vapaakulkija.wordpress.com/2014/10/20/sinak...

http://vapaakulkija.wordpress.com/2014/10/15/mista...

Ps. Koska USAria alkaa jyrsimään, kun lukijat karkaavat sivuiltaan ulos lukemaan minun sävellyksiä ? (Hämiö)

Käyttäjän karifa kuva
Kari Fagerström Vastaus kommenttiin #46

Ei varmasti löydä ja jos jotain rahaa jostakin saadaan, niin se on jaettu moneen kertaan juurikin niihin mainitsemiisi pankkikuoruihin.
Soppatykki on varmasti kova juttu tulevina vuosina.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Muistelin jossain nähneeni yhden haastattelun, jossa haastateltiin Etelä Afrikkalaisen kaivosyhtiön johtajaa. Häneltä kysyttiin kuinka erilaista on kaivostoiminta Suomessa, niin hän vastasi, että ei muuten juuri poikkea, mutta ilmasto on kylmempi.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #43

Kari. Minä olen aiheesta ollut kiinnostunut kahden kotimaani ja pesäni lähellä olevien varausten takia ja tutkinut hieman tätäkin kaivostoimintaa.

Tässä tulos lukemastani/löytämästäni:

http://vapaakulkija.wordpress.com/2014/01/11/kanad...

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #48

Kiitos Juha erittäin mielenkiitoisesta linkityksestäsi. Suosittelen muillekkin.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kiitos kirjoituksestasi Kari!

Valitettavasti on totta, että meidät on ryöstetty, tai oikeammin sanottuna Suomen korkea valtiojohto on lahjoittanut merkittävän määrän kansallisomaisuudestamme ja lisää on menossa, eikä loppua näy.

Terveisin
Jorma Jaakkola
http://jormajaakkola.fi/

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos palautteesta Jorma. Se on juuri niin kuin sanot. Loppua ei tosiaan näy. Tuntuu pitkältä tämä vaalien odottaminen, kun aikaisemmin ei tunnu olevan haluja jarruja painella.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Suurkiitos Kari, että esittelit Suomen AA+linjan toimintaa!

Tämä lähtee jakoon jokaiseen tiipiihin tässä maassa!
On aika ottaa Suomi takaisin niille jotka sitä osaa arvostaa!

PS. AA+ = (Absoluuttinen Absurdiapiste)

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos itsellesi kannustavasta palautteesta, sekä erittäin hyvistä linkeistä ketjussa. On todella aika antaa maa niille joille se kuluu eli Suomen kansalle.

On siinä nykyhallituksessa ihmetteleminen tulevissa vaaleissa, kun joku voi vetää vasemmalta ohi. Selittely on turhaa, teot on kyllä pikkuhiljaa jo nähty.

Käyttäjän JanneLinna kuva
Janne Linna

Muutaman työpaikan takia on myyty lähes kaikki tuottava. Ja lisää myydään aina, kun joku kehtaa tarjota tarpeeksi vähän.

Käyttäjän JoriKostiainen kuva
Jori Kostiainen

On olemassa kuitenkin riski siitä, että kukaan ei sitten tule tänne.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Ryöstöretkelle ne ovat Suomeen tulleetkin.

Pertti Salolainen kohkotti 1990-luvun alussa, että pitää mennä EY:hyn, muuten ei Suomeen tule ulkomaalaisia sijoittajia.

Nyt nähdään, mitä nämä sijoittajat ovat tehneet.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #71

Sitaatti kirjasta "Seppo Lindblom: Kyllä se siitä", sivulta 130:

”Koivisto kirjoitti jo 1950-luvulla, että taloudellisen toiminnan luonteen muuttuessa ja yhteiskunnallisen uudistustyön jatkuessa yksityisestä omistusoikeudesta voidaan tehdä täysin sisällyksetön käsite.”

Tässä sitä nyt sitten ollaan...
Kokoomuslaiselle yrittäjyydelle on asetettu vaikeuksia.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Jorma Jaakkola on aivan oikeassa. Sisäisellä devalvaatiolla varmistamme ainoastaan, että meiltä viedään kaikki aivan pellehinnoilla ja vieläpä leikkirahalla, kuten aiemmassa kommentissani totesin.

Sisäinen devalvaatio merkitsee myös vääjäämättä sitä, että minun on yrittäjänä lähdettävä maanpakoon ja rahastettava Suomea sieltä käsin kuiviin, kuten isotkin firmat tekevät.

Ulkoinen devalvointi onnistuu kunnolla vain omalla rahalla, mikä toki lisää riskiä finanssipiirien hyökkäämisestä meidän kimppuumme, mutta sille on viitattava kintaalla, kuten Islanti teki. Oma keskuspankki voi rahoittaa sisämarkkinat kuntoon, vaikka rahan ulkoinen arvo heittelisikin painostuksen alla. Tuontitavaran hinta nousee, mutta oma valmistus muuttuu kannattavaksi.

Edelleen kuitenkin muistutan, ettei se korjaisi velkajärjestelmän synnynnäisiä ja itsetuhoisia ominaisuuksia.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Suomen tasavaltaa ei johda pääministeri Stubb!
Oy Suomi Ab:tä johtaa toimitusjohtaja Stubb!

Saksa on ollut OY Saksa Ab jo aikansa ja meidän "näkymättömän käden" villakoirat talutetaan samaan suuntaan!

http://www.youtube.com/watch?v=kZVKVQsCNlQ

PS. Suomen verovirastolla on veronumero! Herää kysymys miksi, jos Suomi on tasavalta, eikä OY ? Kenelle verovirasto tekee veroilmoituksen ? Kuka maksaa veronpalautukset ?

EU ? EKP ? EVM ? Komisaario Jyrki ? Marssilaiset ?

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Olipas se videopätkä. Tämähän Juha mielenkiintoiseksi menee. Verovirastolla veronumero? Onko jollain asiasta lisätietoa?

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Suomen tilannetta pitää tutkia vielä lisää.

Mutta tässä on yksi ihme lisää! Liekö "kirjainyhdistelmä" pelkkä sattuma ?

" Kansallinen turvallisuusviranomainen

Suomessa kansallisena turvallisuusviranomaisena (National Security Authority, NSA) toimii ulkoasiainministeriö, joka ohjaa kansallista toimintaa ja vastaa muun muassa kansainvälisten tietoturvallisuussopimusten valmistelusta."

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodei...

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

En uskalla suositella Hämistuubin suomennettuja videoita, koska ne saattavat järkyttää valtamediamme aivopesemiä aikuisvauvoja tuutilullaa-seimessään ja saattaa katsojan hengenvaaraan ison kolmosen lurahtaessa väärään kurkkuun.

Hämikselle iso kiitos vaivannäöstä suomennosten parissa! Maailmalta löytyy hyviä sisällöntuottajia, mutta verovaroillamme ostetaan mieluummin HBO-viihdettä satakertaiseen hintaan.

Jenkeistäkin tulee paljon hyvää settiä, mutta pitäisi hankkia tekstitykseen sopivaa softaa ja jostakin vielä muutama lisätunti vuorokautta kohti.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Timo kiittää sitten kun työ on tehty. Juodaan kaljat ja viski-lasillinen kun ollaan palautettu valta kansalle ja tehty itsemme tarpeettomiksi.

Noita videoita on nyt aikaa tehdä, kun lopetin tämän Aboluuttisen Absurdipisteen tukemisen ja ryhdyin työhaluttomuuseläkeläiseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=uB1FCMPQFGM&list=P...

Kohta joudun kerjuulle, mutta senkin teen kansan parissa, koska tämän AA+maan byrokraatit aiheuttavat minulle ihottumaa ja pahaa nykimistä rystysissä.....

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Totta Timo. Kyllä normi mediasta tulee uskomattoman surkeaa sisältöä nykyään. Kansa kun kaipaa sirkushuveja, niin niitä heille suotakoon. Eipähän tule suotta ajateltua esimerkiksi tämän blogin kaltaisia ajatuksia.

Jos toisin olisi, tuskin näin kurjassa jamassa maamme olisi. Jos hyviä linkkivinkkejä hyviin asiasisältö videoihin on, niin ilman muuta jakoon vain. Jokainen saa sitten itse punnita asiasisältöä itse onko se laadukasta vai ei.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #63

Kari: Tässä on minun kanavani linkki. Löytyy joka lähtöön, jopa naurettavaksi tavaraa, vaikka politiikka tässä riemu-unioinissa onkin jo itsellään melkoista trakikomediaa.

http://www.youtube.com/channel/UCOBVMxQc8l14NHj6iy...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #63

Media on saanut ohjeet.
Totuutta ei saa kertoa.

1.12.1999 lähtien olen yrittänyt kertoa salaisesta EMU-varaumasta, jolla Suomi kikkailtiin euroon ilman lakiesitystä.

Satakunnan Kansa ja Etelä-Suomen Sanomat sekä SataSeutu ovat vuonna 2001 uutisoineet, mutta lisäkysymykset valtaapitäville ovat edelleen kysymättä.

http://jormajaakkola.fi/EMU-petos

Keväällä 2007 tein löydön Antti Kuosmasen tuhotusta kirjasta "Suomen tie EU:n jäseneksi".
Kuosmanen paljasti, että kaikki Suomen maatalousartiklat (siis 138-144) ovat vain siirtymäkauden tukia.

Asian on kertonut myös kansanedustaja Timo Kaunisto, mutta media ei kerro, mitä Kaunisto kertoi.

http://jormajaakkola.fi/141%3An%20ja%20142%3An%20E...

Katso video ja EU-liittymissopimuksen sisällysluettelo.

Ei edes MTK:n johtoporukka halua puuttua asiaan...
Pelkäävätkö menettävänsä jotakin henkilökohtaista etuaan?

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf Vastaus kommenttiin #69

Kiitos Jorma,

Suosittelen kaikkia muitakin tutustumaan Jorman pitkään tutkimaan aineistoon aiheesta. Aineistoa löydät parhaiten hänen kotisivuilta.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #76
Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista Janne. Tällä logiikalla on todella edetty jo vuosia. Tulee siinä tosiaan Suomalaiselle työpaikalle hintaa. Sitten ihmetellään miksi Suomessa ei enää mikään kannata.

Käyttäjän HenriKarjalainen kuva
Henri Karjalainen

Asiaa voi verrata vaikka öljykenttiin. Kuinka moni öljykenttiä löytänyt valtio luovuttaa ne ulkomaisten yhtiöiden käyttöön ilmaiseksi? Kutsuuko Venäjä tai Yhdysvallat Suomalaisia öljynporausyhtiöitä talkoisiin? Onko Yhdysvallat tai Venäjä kartoittanut valmiiksi öljyesiintymät valtion byrokraattisiin holveihin, joista jokainen ulkomainen toimija voi käydä katsomassa minne mennä puoli-ilmaiseksi poraamaan?

Minua ainakin huolettaa sellainen mahdollisuus että A) Suomalaiset poliitkot ovat liian sinisilmäisiä B) Uskotaan että kun yksityinen sektori hoitaa joskus asioita paremmin kuin julkinen sektori, niin se on hyvä perustelu luovuttaa luonnonvarat ulkomaille ilmaiseksi. Erityisesti vähän näiden oikeistolaisempien puolueiden ideologinen usko markkinoiden voimiin huolettaa. C) Tilapäisten suhdanne-erojen tai palkkakustannuksien käsistäkarkaamisen vuoksi tehdään pitkällä jänteellä tosi huonoja päätöksiä kun juuri nyt kotimaiset toimijat eivät pysty investoimaan toimintaan, ja tilalle tuleekin oman rahan puutteen vuoksi ulkomainen yritys ja ulkomainen työvoima. Erityisesti jos kilpailuetu perustuu vero(paratiisi)suunnitteluun.

Itse en tietenkään tiedä näistä asioista mitään, mutta on tosi vaikea luottaa näissä kysymyksissä päättäjien arvoihin ja arvostelukykyyn.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Suomen nykyiset päättäjät kulkevat presidentti Koiviston viitoittamalla tiellä juoksupoikina ja -tyttöinä kohti Uutta Maailmanjärjestystä, välittämättä siitä, miten Suomen käy.

Mitä Seppo Lindblom paljastikaan Mauno Koivistosta kirjassaan "Kyllä se siitä"...

Koiviston kyseenalainen CV
http://jormajaakkola.fi/Koiviston%20CV

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos Henri erittäin nappiin osuneesta vertauksesta. Tokihan joku voi mennä kokeilemaan aluksi vaikka Saudi Arabiaan omimaan löydöksiään. Kyllähän sen tietää miten siinä käy. Tässä tämän järjettömyyden juuri näemme.

Suomalaisille tämä on myyty töpaikkoina ja valtion taholta annettu ymmärtää, että ei ole rahaa omaan kaivostoimintaan. No, rahaa on ollut pumpata ulkomaisille pankeille ja niin edelleen, muuttei omaan toimintaan.

Asiassa ei tarvitse niin valtavan tietotaitoinen ollakkaan. Maalaisjärki todella kertoo meille kuinka sekaiseen sumppuun meidät on ajettu.

Lisäksi suosittelen tutustumaan ajan kanssa noihin Jorma Jaakkolan esittämiin faktoihin sekä dokumentteihin.

Cenita Sajaniemi

Muuten, tuli tässä mieleeni, että Rkp on ollut hallituksessa, siis Suomen hallituksessa n. 80 vuotta ja muut puolueet ovatkin saaneet nimen... Rkp:n apupuolueet.
Siis, voisi ainakin sanoa, että Rkp:llä on kokemusta hoitaa Suomen asiat siihen malliin kuin mitä heille sopii.

Miksi sitten sätimme kaikkia muita kuin Rkp:tä?

Ehkäpä tämä olikin joidenkin valopäiden tarkoitus saada Suomi polvilleen palvellakseen heidän suurempia tavoitteitansa.
Silloinhan tässä aivan turha yskiä...

Käyttäjän tapiokoivisto kuva
Markku Koivisto

Isäukko aikoinaan sanoi, että hänellä ei ole muuta isänmaata kuin kynsien alla, jotenkin tuli mieleen. Loistava kirjoitus, Kari, kiitos.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos palauttestasi Markku,

Kai tässä niin on käymässä, että ennen oli Isänmaa nykyään taitaa olla enää kotimaa. Tai tällä menolla enää rippeet siitä.

Kari Kaila

Moikka "mieheen" ))

Onhan se hiton pöyristyttävää, kun Nestlen pääjohtajakin oli todennut, että kaikki maailman makeat vedet pitäisi antaa yhtiöiden hoitoon. Tietty tällä infolla gubbe tarkoitti Nestleä. Onhan tuo firma monien vesimerkkien takana globaalisti, ja siten vesien toimittaja keisari. Hehän keksivät, että ihmisen pitää juoda 3 l vettä/pv. Mikään tutkimus ei tue tuota. Kaduille ja toimistoihin ilmestyi 1/2 litran juomapullot. uuusi trendi syntyi. Tutkimusten mukaa nykin (NY) vesi on puhtaampaa ja käyttökelpoista pidempään, kuin pullovesi, ja halvempaa!!
Silmitön rahanpalvonta ja ahneus on tämän kaiken takana.Tätä palettia pyörittää 12 perhettä, ja pääjehuna on Roschildien perhe.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommentista Kaima,

Näin tämä menee ja tulevaisuudessa vedestä tullaan olemaan kaikkialla vielä enemmän kiinnostuneita. Meidän olisi kansallisesti pidettävä vaikka sotimalla vesivarannoistamme kiinni. Kultaa, hopeaa ja rahaa ei voi syödä. Vesi taas on kaiken elämän lähde.

Käyttäjän OssiAlakelmi kuva
Ossi Karjalainen

Hieno kirjoitus,Kake.Mukavaa nähdä,että edelleenkin osaat käyttää päätäsi ja ottaa kantaa asioihin :) Nähdään taas ja rupatellaan,viime kerrasta onkin tovi vierähtänyt.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos palauttesta Ossi. Kantaa on ruettava itse kunkin pikku hiljaa ottamaan. Ei tämä oikein näinkään enää voi jatkua. Syrjässä olen pitäytynyt pysyttelemään, mutta ei tätä voi hiljaa enää vierestä seurata.

Pieni rupattelutauko on aina paikallaan.

Käyttäjän masik kuva
Martti Asikainen

Erittäin ajankohtainen, tiivis ja jämäkkä kirjoitus, Kari.

Kiitos tästä.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos palautteesta Martti. Toivottavasti se herättää lukijoissaan ajatuksia missä olemme menossa.

Käyttäjän NinaPalomki kuva
Nina Palomäki

Tärkeimmät omaisuudet ovat puhdas viljelymaa, puhdas vesi ja metsät. Niistä meidän pitäisi pitää kiinni.

Kiitos Kari hyvästä kirjoituksesta. :)

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos viestistä ja kannustavasta palautteestasi Nina. Olen kanssasi samaa mieltä, ne ovat meidän elinehtomme ollet aina.

Petteri Sahinjoki

Tuolla on selitetty syy talousongelmiin

http://sahinpe.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179849-rah...

http://sahinpe.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179012-vel...

http://sahinpe.puheenvuoro.uusisuomi.fi/109118-euron-rahajärjestelmä-laillistettua-ryöstämistä

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos hyvistä linkeistä Petteri. Hyvää lukemista kaikille. Suosittelen.

Aija Lehtoranta

Tervetuloa Perussuomalaisiin vaikuttamaan muuttamaan asioita.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kaunis kiitos mainoksesta Aija.

Viime vaaleissa PS sai valtavan kansan suosion, mutta mitään ei asioiden eteen tehty. Mahdollisuudet olivat valtavat sillä kansan suosiolla, mutta ne jätettiin kaikki käyttämättä. Itsekkin odotin jotain uutta, mutta kaikella kunnioituksella, pettymykseni oli suurta.

Käyttäjän HannuKestil kuva
Hannu Kestilä

Suomi on rikas maaa.
Maa-alaa alaa 380 000km2 josta vesistöjä noin 10% siis maata ja puhdasta vettä riittää.

Väkilukuun suhteutettuna yksi mailman rikkaimpia valtioita ja leipää riittää pakolaisillekin.(sivistysvaltion täytyy osallistua)

Suomen hyvinvointi kaatuuu kansaan joka on menettänyt suhteellisuuden tajun. Peräkasmmaripojat lukee itsensä maisteriksi ja tohtoriksi suurten ikäluokkien vanhempien varoilla. Keskiluokkainen nousukas kuvittelee hyvinvoinnin perustuvan pelkästään oppiarvoihin("meidän poika on yhteiskuntatieteiden maisteri ja hän tietää").Titteli ajaa oppimiskykyiset ihmiset sosiaaliturvan piiriin koska heille ei ole töitä ja he ovat rajoittuneita jopa sopeutumaan sosiaaliseen elämään,siis ovat lähinnä lähipiirin "lemmikkejä" jotka kyläkuppilassa parantavat mailmaa ja saavat kannatusta asiaansa jokaiselta jolle ovat kaljan tarjonneet.

Perusakoulu uusiksi."Pikäaikaistyöttömistä" koulutetut dippi-inssit pois opetustöistä.Työ oikeaan arvoonsa ,ei palkkauksen vaan ihmisen yleisen hyvinvoinnin ylläpitäjänä.
Elämä kantaa ja antaaa nautitonsa.
Jo raamattuun on kirjoitettu,että ihminen tuhkehtuu omaan paskaansa,niin mitä tuota joutilaanakaan pohtimaan.

Eletään hetkessä ja naatitaan..päivä kerrallaan ja vaikket tunne yhtään itseäs onnettomampaa ihmistä,niin jätä rauhaan ne joiden kuvittelet olevan "tarpeettomampia" kuin itse....ehkä he kuitenkin yrittävät.

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Kiitos kommenteista. Suomi on maailaman varmasti yksi parhaimpia maita, mutta matkailu avartaa http://operaatiovarpaatmereen.blogspot.fi/

Käyttäjän RistoKajanto kuva
Risto Kajanto

Morjens Kari...!

Kiitos taas hyvästä blogistasi.

Tule nyt ihmeessä Veispuukkiin niin aletaan kimpassa "valistaan" tätä jähmeätä Suomen kansaa. Tämä väylä on niin hidas,että tuhat vuotta menee täällä turistessa ja mitään muutosta ei äänestäjien päässä tapahdu.

Puoluesidonnaisella politiikalla tätä maata ei valitettavasti pelasteta.

Ihan sama mikä puolue niin homma ei pelitä. Kohta sata vuotta menty tällä hallintomuodolla ja moraalinen rappio jatkaa voittokulkuaan.

Kaikkea hyvää sinne Epsanjan lämpöön...!

Toimituksen poiminnat